چرا حجت زماني در اين برهه زماني اعدام شد؟
فرهنگ ومنطق و سنت آخوندهاي حاکم بر ايران و پاسداران واطلاعاتي هاي اين رژيم از روز اول اعدام بوده و شلاق و تير خلاص!
جلادان هميشه از آزار و کشتن اسير دست بسته لذت برده وآنرا اوج پيروزي! خود مي دانند. در واقع به اين ترتيب آنان به زبوني و عجز خود در مقابل اسير زنداني و مقاومتي که نتوانستند آنرا در هم بشکنند اعتراف کرده و با اين جنايت تلاش در آرام کردن خود و فرو نشاندن سوز دروني خويش دارند. حتي اعدام مردم عادي به جرم هاي واهي ويا به هر بهانه به خيابان و خانه مردم ريختن و آنان را سرکوب وتحقير کردن نيز بخشي از همين سياست " رعب و وحشت" رژيم بوده و هست. اما اعدام حجت زماني به عنوان يک زنداني سياسي مجاهد در اين شرايط زماني پيام ديگري نيز دارد:
اعتصاب و اعتراضات کارگران شرکت واحد وتداوم آن در چند هفته گذشته نشان ميدهد که چگونه مردم با طرح خواسته هاي صنفي وبا پافشاري بر آن، مي توانند آنرا به يک مسئله سياسي براي رژيم تبديل کنند.
با متشنج شدن اوضاع سياسي در ارتباط با مسئله تأسيسات هسته اي و تند تر شدن موضع گيري قدرتهاي غربي، رژيم تلاش دارد تا با اعدام يک زنداني سياسي، آنهم از يک نيروي سياسي شناخته شده ، ديگر بار به مردم پيام دهد که " چوبه دار واعدام" هنوز برقرار است. به اين ترتيب رژيم تلاش دارد پيشاپيش از هرگونه سياسي شدن اعتراضات اجتماعي و خارج شدن مهار اوضاع از دستش جلوگيري کند. رژيم به مردم پيام ميدهد اگر مناقشات سياسي مرتبط به تأسيسات هسته اي عمق بيشتري گرفت و اگراين مناقشات به درگيريهاي نظامي کشيده شد، نمي گذارم که اوضاع از کنترلم خارج شود.
اين چنگ و دندان کشيدن رژيم همانقدر که در ظاهر نشانه قدرت! است حکايت از آن دارد که رژيم خود به خوبي ازبحراني بودن شرايط اجتماعي آگاه وکاملا در هراس است. رژيم در ساليان گذشته تجربه کرده که اعدام هاي خياباني تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر و منکرات و... نتوانست چلوي اعتراضات اجتماعي رابگيرد. حال در تلاش است تا با عدام يک مجاهد و اعلام همزمان حکم اعدام هفت نفر ديگربه جرم اعمال تروريستي در اهواز، در دل مردم نسبت به هرگونه کار واعتراضات سياسي ترس ايجاد کند.
تجربه ساليان گذشته نشان داده که رژيم هميشه در شرايط بحراني با منتصب کردن هرگونه صداي اعتراض به گروههاي سياسي و يا تحت عنوان ستون پنجم دشمن و... تلاش مي کند تا در دل مردم ترس ايجاد کرده و هرچه بيشتر آنها رابه سکوت وتسليم وادارنمايد. تجربه اما، همچنين نشان داده سکوت وتسليم فقط رژيم را جري تر و وحشي ترکرده است.
به اميد آنکه نسل جوان امروز با درس گيري از تجارب گذشته توطئه هاي رژيم را به شکست کشانده واعتراضات اجتماعي هرچه گسترده تر شود.
با تکريم در برابر شرافت انساني آنان که به استبداد ودژخيمان" نه" گفتند!
27 بهمن 84

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________