اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات در برابر كاخ سفيد
بدين گونه سرنوشت مبارزه خلقي براي آزادي رقم مي خورد و تاريخچه اي سراسر رنج و شكوه و عظمت از بهمن 60، عاشوراي مجاهدين تا بهمن 84، با شهادت حجت زماني، راه مي گشايد و آينده ايراني آزاد و دموكراتيك را جلوه گر مي سازد.
روز جمعه 17 فوريه برابر با 28 بهمن ماه 1384، ايرانيان آزاده و هواداران مقاومت ايران در واشنگتن دي سي، اكسيوني در مقابل كاخ سفيد، بمنظور بزرگداشت شهادت قهرمانانه مجاهد شهيد حجت زماني، كه 10 روز پيش از اين، توسط دژخيمان آخوندي در زندان گوهر دشت كرج حلق آويز گرديد، برگزار نمودند.
در پلاكاردي كه در جلوي آكسيون حمل ميشد، آمده بود : ” ما خواهان اقدام عاجل براي حفظ جان زندانيان سياسي در ايران هستيم”.
در ابتداي آكسيون، سرود ميهن شهيدان، بشكل دستجمعي خوانده شد آنگاه، به ياد مجاهد قهرمان حجت زماني يك دقيقه سكوت اعلام شد.
سپس اطلاعيه شوراي ملي مقاومت ايران در باره شهادت مجاهد شهيد حجت زماني قرائت شد و بعد آقاي رضا صباحي طي سخنان كوتاهي گفت:
” باز هم برگي از تاريخ كشاكش سهمگين و حيرت‌انگيز مقاومت و مردم ايران با ديكتاتوري ضدبشري، از خون مجاهدين گلرنگ شد. سازماني كه طي 4 دهه، 4‌نسل مجاهد خلق را از ميان دليرترين فرزندان ملت ايران، به‌مثابه حافظان غرور و شرف ملي، در دامان خودش پرورش داده و هم‌چون آرشها، سياوشها و بابكهاي زمانه براي رهايي و آزادي ملتش به مصاف دو ديكتاتوري فرستاده است فديه‌هاي والايي كه در رويارويي خونبار با پدرخواندة تروريسم و ام‌القراي بنيادگرايي، نه‌فقط براي آزادي مردم ايران،كه درخدمت رهايي مردم منطقه و جهان از چنگال خونريز اين حكومت وحشي و ضدبشري است.
سرانجام دژخيمان رژيم ضدبشري آخوندي، با اجراي حكم جنايتكارانه و ضدانساني اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني در روز 18 بهمن و در آستانه سالگرد عاشوراي حسيني و حماسه عاشوراي مجاهدين، او را به شهادت رساندند. سلام وفا و فدا و مقاومت و پايداري او بود كه دسيسه‌ها و توطئه‌هاي چندساله دشمن را با نثار جان پاكش درهم شكست.”
شركت كنندگان با سردادن شعارهايي در حمايت از زندانيان سياسي در ايران، توجه عابرين را جلب كرده بودند. برخي از شعار ها از اين قرار بود:
- شكنجه و كشتار را در ايران متوقف كنيد
- مرگ بر رژيم ملاها در ايران
- مجاهدين خلق ايران را حمايت كنيد
- مجاهدين آري، ملاها نه، آنها تروريست هستند و بايد سرنگون شوند.
يك گروه بزرگ از دانشجويان بازديد كننده از كاخ سفيد، به نشانه همبستگي، به محل آكسيون آمدند و بعد از شنيدن توضيحاتي، اقدام به گرفتن عكس و فيلم نمودند.
در ادامه آكسيون، اطلاعيه هواداران سازمان مجاهدين خلق ايران در واشنگتن به مناسب شهادت مجاهد خلق حجت زماني قرائت گرديد. در قسمتي از اين اطلاعيه آمده بود:
” بدين گونه است كه سرنوشت مبارزه خلقي براي آزادي رقم مي خورد و تاريخچه اي سراسر رنج و شكوه و عظمت از بهمن 60، عاشوراي مجاهدين تا بهمن 84، با شهادت حجت زماني، راه ميگشايد و آينده ايراني آزاد و دموكراتيك را جلوه گر مي سازد.
رژيم ضد بشري آخوندي از سر استيصال و زير فشارهاي داخلي و پيروزيهاي مقاومت در صحنه هاي بين المللي، به دستور رئيس جمهور تير خلاص زن، پاسدار احمدي نژاد، چكمه خونين به پا كرده و دست به اعدام پاكترين و رشيدترين فرزندان خلق ميزند، تا شايد چند صباحي بيشتر بر سر قدرت باقي بماند.”
پس از تاريكي هوا، شركت كنندگان با در دست گرفتن شمع هاي روشن، اقدام به راهپيمايي در مقابل كاخ سفيد نمودند.
در پايان، قطعنامه آكسيون قرائت شد و بعد شركت كنندگان با خواندن دستجمعي سرود قسم، بر ادامه راه شهيد سرفراز، حجت زماني تا روز آزادي مردم ايران تأكيد نمودند.

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________