هواداران مقاومت در بركلي، ياد حجت قهرمان را گرامي داشتند
مراسم ياد بود و بزرگداشت مجاهد شهيد قهرمان حجت زماني درسالن کليسای کل گری پرسبتريان برکلی با حضور تعدادی از هواداران مجاهدين وشوراي ملي مقاومت برگزار شد.
شمال کاليفرنيا – برکلی
عصرروز دوشنبه 30 بهمن، مراسم ياد بود و بزرگداشت مجاهد شهيد حجت زماني درسالن کليسای کل گری پرسبتريان برکلی با حضور تعدادی از هواداران مجاهدين وشوراي ملي مقاومت برگزار شد.
پس ازاعلام برنامه، سرود” ميهن شهيدان” بطوردستجمعي خوانده شد.
سپس برای بزرگداشت روح پرفتوح حجت قهرمان يک دقيقه سکوت اعلام شد.
آنگاه اطلاعيه شورای ملی مقاومت در رابطه با شهادت مجاهد شهيد حجت زمانی توسط آقای حميد عظيمی از اعضای شورای ملی مقاومت قرائت گرديد
پس از آن آقاي احمد معين طی صحبت کوتاهی گفت:
"باز هم برگي از تاريخ كشاكش سهمگين و حيرت‌انگيز مقاومت و مردم ايران با ديكتاتوري ضدبشري، از خون مجاهدين گلرنگ شد. سازماني كه طي 4 دهه، 4‌نسل مجاهد خلق را از ميان دليرترين فرزندان ملت ايران، به‌مثابه حافظان غرور و شرف ملي، در دامان خودش پرورش داده و هم‌چون آرشها، سياوشها و بابكهاي زمانه براي رهايي و آزادي ملتش به مصاف دو ديكتاتوري فرستاده است. فديه‌هاي والايي كه در رويارويي خونبار با پدرخواندة تروريسم و ام‌القراي بنيادگرايي، نه‌فقط براي آزادي مردم ايران،كه درخدمت رهايي مردم منطقه و جهان از چنگال خونريز اين حكومت وحشي و ضدبشري است.
سرانجام دژخيمان رژيم ضدبشري آخوندي، با اجراي حكم جنايتكارانه و ضدانساني اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني در روز 18 بهمن و در آستانه سالگرد عاشوراي حسيني و حماسه عاشوراي مجاهدين، او را به شهادت رساندند. سلام وفا و فدا و مقاومت و پايداري او بود كه دسيسه‌ها و توطئه‌هاي چندساله دشمن را با نثار جان پاكش درهم شكست.
حجت قهرمان يك انتخاب اتفاقي نبود. رژيم ضدبشري آخوندي يكي از مقاوم‌ترين و استوارترين در ميان زندانيان سياسي را براي اين جنايت انتخاب كرد. او از جمله, پيشقراول چندين اعتصاب و اعتراض در زندان بود كه شرح پايداري آن بارها در سطح بين‌المللي بازتاب پيدا كرده و باعث اعتراض و توجه ارگانهاي بين‌المللي حقوق بشري نسبت به وضعيت زندانيان سياسي در ايران شده است. اما فراتر از اين، حماسه پايداري و دفاعش از آرمان و خط مشي سازمانش بود.
او كسي بود كه طي چهار سال اسارتش، همواره زير شديدترين شكنجه‌هاي روحي و جسمي قرار داشت و بارها دژخيمان آخوندي با شكنجه، تهديد، دروغ و دسيسه از او خواسته بودند كه تن به ندامت و تسليم بدهد و عليه سازمان و آرمانش موضع بگيرد. اما اين مجاهد قهرمان، با مقاومت شگفت‌انگيز و پايداري سترگش، داغ ننگ تسليم را در دل دشمن گذاشت و با نثار خون پاكش، «حجت» پايداري و قاطعيت در برابر دشمن بشريت گرديد.
در قسمت بعد خانم انسيه يزدانپناه طی مطلبی؛ خاطره حجت قهرمان را زنده داشت و از جمله گفت:
ما او را از اعتصاب غذاهای پياپی و موضع گيری های شجاعانه اش شناختيم. در هر حرکت اعتراضی در گوهردشت (آشويتس رجايی شهر) نام او را شنيديم. هرگز برای خودش چيزی نخواست. زير حکم 4 بار اعدام نوشته بود " به حکم صادره اعتراضی ندارم." در عوض هر جا که حق ديگران در بين بود از جانش مايه ميگذاشت. وضعيت زندانيان سياسی گوهردشت را از خاطرات زندانيان ديگر ميشود حدس زد. امادر آن حال هم همراه با زندانيان ديگر دست به اعتصاب غذا زد.همراه با آنان از تنها چيزی که در دست داشت از جانش مايه گذاشت. همراه با زندانيان دلير ديگر آنقدر گرسنگی کشيد تا توجه جهانيان به اوضاع وخيم زندانيان سياسی در ايران جلب شد. خواسته شان نه آزادی خودشان بلکه رسيدگی به اوضاع نابسامان زندانها و آزادی همه زندانيان سياسی بود. پس از اعتصاب بهمن ماه سال 1383 دوباره دو ماه يا بيشتر در همبستگی با کارگران شرکت واحد و اعتراض به ضرب و شتم زندانيان اعتصاب کردند که همگی را به جای بيمارستان به بندهای بدون شيشه و وسايل گرمايی منتقل کردند.نه جرج بوش برايشان بيانيه صادر کرد نه کليد طلايی شهری بهشان داده شد و نه جايزه آزادی بيانی. در آنجا بود که خبر جان سپردن "مرتضی بزرگيان" در اثر بيماری تنفسی و سرمای شديد در زندان را شنيديم و بعد ناپديد شدن حجت زمانی و بعد فاجعه....
حجت زمانی 31 ساله و معلم روستاهای ايلام بود. يک معلم بزرگ ديگر صمد بهرنگی می نويسد:" مرگ خيلی آسان می تواند الآن به سراغ من بيايد. اما من تا می توانم نبايد به پيشواز مرگ بروم. البته اگر يک وقتی ناچار با مرگ روبرو شدم که می شوم مهم نيست ؛ مهم اين است که زندگي يا مرگ من چه اثری در زندگی ديگران داشته باشد.".
سپس دو تن از زندانيان قديم؛ با گفتن خاطراتی از زندان؛ شکنجه و آثار روانی آنرا تشريح نمودند.
در ادامه ضمن خواندن قطعنامه ؛ بر موارد زير تاکيد شد:
- اعدام سبعانه مجاهد خلق حجت زماني كه 4 و نيم سال در اسارت دژخيمان رژيم ضد بشر آخوندي بر سر عهد و پيمان خود به آزادي و رهايي مردم ايران ايستاد؛
با اعلام انزجار از:
- تهديدات رژيم آخوندي نسبت به جان زندانيان سياسي مبارز و مجاهد بيدفاع در سياه چالها و شكنجهگاههاي قرون وسطايي؛
- و سركوبي گسترده تمام اقشار مردم بويژه كارگران و دانشجويان و اقليتهاي مذهبي و قومي؛
با اعلام خطر:
- نسبت به تكرار فاجعه قتل عام زندانيان سياسي در سال 1989 در ايران؛
از كليه دولتهاي اروپايي و آمريکا و جامعه جهاني, و سازمانهاي مدافع حقوق بشر, و مردم آزاديخواه در تمام دنيا درخواست ميکنيم که:
1. به صريحترين و روشنترين بيان اعدام حجت زماني را محكوم كنند,
2. براي نجات جان ساير زندانيان سياسي در ايران تلاش كنند,
3. براي تعيين گزارشگرِ ويژه سازمان ملل متحد در ايران به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه بدهند ،
براي بررسي پرونده نقض حقوق بشر رژيم آخوندي در شوراي امنيت اقدام كنند.
در خاتمه با خواندن سرود دسته جمعی قسم؛ جلسه بزرگداشت شهيد قهرمان حجت زمانی پايان يافت.
قطعنامه برنامه بزرگداشت حجت دربركلي
هموطنان عزيز,
رژيم ضد بشري آخوندي، بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشوراي حسيني و سالگرد عاشوراي مجاهدين، قهرمان مجاهد خلق حجت زماني را كه از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود، در زندان گوهر دشت، اعدام كرد. سه تن از دژخيماني كه حكم شقاوتمندانه اعدام را به اجرا گذاشتند عبارت بودند از: دژخيم علي حاجي كاظم سركرده زندان موسوم به رجايي شهر در گوهردشت كرج، دژخيم ارجمندي و دژخيم ديگري بنام سيد، معاونان اجراي حكم.
هم ميهنان,
در هفته هاي اخير رژيم درمانده آخوندي در محاصره بحرانهاي دروني و بين المللي، فشار و شكنجه عليه زندانيان مقاوم را افزايش داد. دژخيمان زندانيان را تهديد كرده بودند كه با ارجاع پرونده اتمي رژيم به شوراي امنيت، با همان الگوي قتل عام زندانيان سياسي در تابستان 1367، دست به كشتار جمعي زندانيان سياسي مجاهد و مقاوم خواهند زد.
ما ضمن محكوم كردن اعدام مجاهد خلق حجت زماني، دبير كل ملل متحد و كميسر عالي حقوق بشر و تمامي سازمانها و ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر را به محكوم كردن اين جنايت فجيع فرا ميخوانيم و خواستار اقدام فوري براي نجات جان ديگر زندانيان سياسي، بخصوص زندانيان سياسي با حكم اعدام و زندانيان ناپديد شده ميباشيم..ما همچنان كه از قبل نسبت به اين موضوع هشدار داده بوديم بار ديگر متذكر ميشويم كه دولت احمدي نژاد ، تنها و تنها براي بقاي نظام ولايت فقيه روي كار آمده و براي حفظ آن حاضر به انجام هر جنايتي ميباشد.
بنابراين يكبار ديگر ما شرکت کنندگان در اين تجمع با محكوم كردن:
- اعدام سبعانه مجاهد خلق حجت زماني كه 4 و نيم سال در اسارت دژخيمان رژيم ضد بشر آخوندي بر سر عهد و پيمان خود به آزادي و رهايي مردم ايران ايستاد؛
با اعلام انزجار از:- تهديدات رژيم آخوندي نسبت به جان زندانيان سياسي مبارز و مجاهد بيدفاع در سياه چالها و شكنجهگاههاي قرون وسطايي؛
- و سركوبي گسترده تمام اقشار مردم بويژه كارگران و دانشجويان و اقليتهاي مذهبي و قومي؛
با اعلام خطر:
- نسبت به تكرار فاجعه قتل عام زندانيان سياسي در سال 1989 در ايران؛
از كليه دولتهاي اروپايي و جامعه جهاني, و سازمانهاي مدافع حقوق بشر, و مردم آزاديخواه در تمام دنيا درخواست ميکنيم که:
1. به صريحترين و روشنترين بيان اعدام حجت زماني را محكوم كنند,
2. براي نجات جان ساير زندانيان سياسي در ايران تلاش كنند,
3. براي تعيين گزارشگرِ ويژه سازمان ملل متحد در ايران به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه بدهند ،
4. براي بررسي پرونده نقض حقوق بشر رژيم آخوندي در شوراي امنيت اقدام كنند.
زنده باد آزادي,
مرگ بر رژيم ضد بشري آخوندي
برکلی، 16 فوريه 2006

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________