حجت شـاخصهـاي قهـرماناني چـون پهلـوان خـزئل و علي‌اكبـر اكبـري را داشت
گفتگويي كوتاه با رضا نادري پسردايي مجاهد شهيد حجت زماني

حجت زمانـي در ياد يارانش در اشـرف در چهلمين روز شهادتش

قبل از شهادت حجت در مورد او چه مي‌دانستي و چطور فكر مي‌كردي؟
من رضا نادري پسردايي حجت شهيد هستم. قبل از شهادت حجت با شناختي كه از او داشتم و لحظات وصل و انقلاب و رابطه‌هايش با رهبري را ديده بودم، ايمان داشتم كه مجاهدي هست كه تا به آخر با عهد خود با رهبري پايبند مي‌باشد و تحت هر شرايطي جلو رژيم كم نمي‌آورد و هر چند كه خيلي فكر مي‌كردم كه چكار مي‌كند و چطوري توان مقاومت دارد ولي برايم روشن بود كه حجت شاخصهاي قهرماناني چون علي‌اكبر اكبري و پهلوان خزئل و… را دارد يا تمام تلاشش را مي‌كند كه دوباره به مجاهدين بپيوندد و يا اين‌كه آن‌قدر بر اصولش پافشاري مي‌كند تا رژيم را عاصي كرده و در اين مسير به‌شهادت برسد.

خبر شهادت حجت چه تأثيري روي تو گذاشت و احساست چه بود؟
جداي از احساسات اوليه، هر زمان كه ياد حجت مي‌افتم و به او فكر مي‌كنم هزاران درود بر او مي‌فرستم كه چه ضربه‌يي به رژيم و دستگاهي كه طي پروسة اخير چيده بود زد. هم‌چنين حجت با خون خودش و مقاومت در بدترين شرايط همة طعمه‌هاي رژيم و خط رژيم روي بريده‌هاي خائن را بر سر آنان خراب كرد. مقاومت حجت كه همان مقاومت عنصر مجاهد خلق و گوهر بي‌بديل مي‌باشد توان پيشبرد اين خط را از دشمن گرفت و همه چيز بر سر خودش و طعمه‌هايش خراب شد.

فضاي همرزمانت را در اين رابطه چطور ديدي؟ شهادت حجت چه تأثيري روي جمع شما و رزمندگان ارتش گذاشت؟
حرف مشترك اكثر بچه‌ها اين بود كه حجت ماية افتخار هر مجاهد خلق و قهرمان پايبندي به اصول در بدترين شرايط بود و مجاهدي بود كه با خون خود هرچه بيشتر حقانيت اين سازمان را اثبات كرد و بچه‌ها مي‌گفتند وصل بود. حجت تا آخرين قطرة خون در مقابل رژيم مبارزه كرد و دشمن را مغلوب كرد.

به‌نظر تو علت اين‌كه شهادت حجت چنين تأثيرگذار بود و احساسات همه را چه در ايران و چه در خارج ايران برانگيخت و همه را در راه مبارزه با رژيم جنايتكار آخوندها محكم كرد چه بود؟
اين سؤال را مي‌توانم اين‌طور جواب بدهم كه در سخنراني «چه‌ بايد كرد» برادر مسعود گفته بودند: در برابر هر چشم، صد چشم و در برابر هر دست، هزار دست به مجاهدين افزوده مي‌شود و در هر سرفصل و شرايطي اين آرمان مجاهد خلق بود كه مسير را باز كرده و توطئه‌هاي رژيم را بر سر خودش خراب كرد. البته با پرداخت بالاترين بها از خون پاك مجاهد خلق و به‌خاطر همين اكثر مردم حجت را يك قهرمان مجاهد خلق مي‌شناسند و با احترام از او ياد مي‌كنند چرا كه براي مردم دگربار روشن شد كه رژيم در بدترين شرايط سياسي و بين‌المللي وقتي به بن‌بست مي‌رسد جام زهر مي‌خورد. در سال67 زندانيان سياسي را قتل‌عام كرد و در اين دوران با رفتن به شوراي امنيت خون پاك قهرمان حجت را به زمين مي‌ريخت و ديگر زندانيان سياسي را نيز تهديد به اعدام مي‌كند.

جوانان ايران چه وظايفي درقبال خون اين شهيد دارند و شهادت حجت چه پيامي براي آنها دارد؟
هر ايراني باشرف و باغيرت در مقابل اين خون به‌ناحق‌ريخته شده مسئول است و با هر حركت اعتراضي بايد عليه رژيم به‌پا خاست و از شركت در اعتراضات تا پيوستن به صفوف رزمندگان شهر شرف، در همة زمينه‌ها رژيم را تحت فشار قرار داد. چرا كه در اين دوران رژيم در بدترين وضعيت مي‌باشد و با هر تلاش و با هر ذره مايه‌گذاشتن روح حجت و حجتها را شاد و هرچه زودتر انتقام آنها را از رژيم پابه‌گور خميني و اعوان و انصارش مي‌گيريم.

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________