سر انجام حجت هم به جاودانه فروغ ها پيوست
آی ستاره ستاره ستاره ،ای شب تيرگی را شراره
روشنی بخش شام اسيران بر ستيغ رهايی اشاره
با من از رقص آتش سخن گو وز زبانت بخوان صد ترانه
موج طوفان خون شهيدان ميدهد اين نويد، ستاره
آی ستاره دلم بی قراره بی قرار ازهوای بهاره
در تب و سوز عشق عزيزان روز و شب چون رخت شعله ور
هنور وجدان های آگاه و بيدارجنايت فجيعانه قتل و عام زندانيان سياسی را در مرداد ماه سال 1367 از ياد نبرده که بار ديگر تاريخ خون بار ايران شاهد جنايتی ديگر از اين نوع ميباشد.
حجت همچون سروی راست قامت طی چهار سال در مقابل تمامی فشارها و شکنجه های جنايتکاران ايستاد و سياوشگونه سر بدار شد و به جمع جاودانه فروغ ها پيوست،او بر طنابی بوسه زد که پيش از او هزاران نفر از همرزمانش بوسه زده بودند و بدينسان گوهر دشت گوهر ديگری را در آغوش گرفت.
خوشا به حال حجت که سربلند در جمع شهدا وارد شد و بدا به حال جلادان که لکه ننگ ديگری بر دامان کثيفشان نهاده شد و بار ديگر بر ذلت و خواری خود صحه نهادند.
دور نيست روزی که خون پاک حجت و حجت ها در آتش خشم مجاهد ان و رزمندگان آزادی ستان تبلور يافته و دودمان شيخ و شيخ صفتان را بر باد دهد. "و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون".
راستی کجايند آن بريده مزدورانی که دم از رحمت جمهوری اسلامی ميزدند و بر طبل دجال می کوفتند ونويد دهنده عفو و بخشش برای هواداران مجاهدين بودند.آيا خون سرخ حجت افشاگر اين توطئه شوم نميباشد،توطئه ايی که در انواع و اقسام ويترين های ايرانی و خارجی به نمايش گذاشته بود،و باز اين خون مجاهد خلق بود که بار ديگر ماهيت رژيم و تمام مزدوران او را نزد جهانيان افشاء کرد.
شورای شهر زوريخ شهادت مجاهد قهرمان حجت زماني را به مسئول اول سازمان مجاهدين خلق ايران خواهر مجاهد صديقه حسينی , تسليت و تهنيت گفته و ضمن محکوم کردن اين جنايت ضد بشری ، تمامي سازمانهاي مدافع حقوق بشر در سراسر جهان را به‌محكوم‌كردن فشارها و اقدامات جنايتكارانه رژيم آخوندي عليه زندانيان سياسي مبارز و مجاهد فرامي‌خواند و از آنها مي‌خواهيم براي نجات جان ساير زندانيان سياسي، كه در معرض اعدام قرار دارند به‌اقدام عاجل مبادرت ورزند.
همچنين از ساير هموطنان خارج از کشور در خواست ميکنيم به هر ترتيب که ميتوانند ندای دادخواهانه زندانيان در بند ايران را به گوش جهانيان و محافل حقوق بشری برسانند و اقدامات سرکوبگرانه رژيم ضد بشری آخوندی را افشاء و خنثی نمايند.
زنده باد آزادی
درور بر رزمندگان ارتش آزاديبخش
ننگ ونفرين بر مزدوران وحاميان رژيم ضدبشری آخوندی
شورای شهر زوريخ_هواداران مقاومت
17 فوريه 2006
آدرس هايی که ميتوانيد با مراکز حقوق بشری تماس گرفته و برای نجات زندانيان سياسی درخواست کمک نماييد.
برای شکايت به عفو بين الملل به اين آدرس برويد:
صليب سرخ بين المللی(ژنو)
تلفن:++ 41 (22) 734 60 01
شکايت در مورد نقض حقوق بشر به کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
+ 41 22 9179022 Fax
کميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد
Fax: + 41 22 917 9011
کميسيونر حقوق بشر اتحاديه اروپا
Mr. Alvaro Gil-Robles

ای جاودانه شده ، ای حجت زمان
تو در ما تا ابد خواهي زيست
براي قهرمان ايستادگي حجت زماني
اي سربلند ، اي حجت زمان
اي جاودان شده در همه ادوار
اي که مرگت معناي زندگانيست
ايستاده ، استوار و سترگ
سربلندي را مفهوم بخشيدي
هنگامي که طناب دار را بر گردنت نهادند

چه لبخند پرشکوهي بر لبانت جاري شد
و در چشمان ما به عمق وجودمان نگريستي
و خفتگي را نابود ساختي
و گريه هاي من به آبشارها تبديل شد
و تو در آن لحظه
با نيشخندت به جلادان
و نگاهت که از هر پديده ايي گذر ميکرد
معناي انسانيت را جاودان کردي

اي سربلند ، اي حجت زمان
اي جاودان شده در همه ادوار
اي که مرگت معناي زندگانيست
در لحظه وداع به خورشيد نگريستي
و خورشيد ترا در آغوش کشيد
تا با نورت بدرخشي
در دل تاريکيها
و با گرمايت نابود کني
انجماد و سردي زمان را

اي سربلند ، اي حجت زمان
اي جاودان شده در همه ادوار
اي که مرگت معناي زندگانيست
اي که نامت دليل دوران است
و وجودت تنها ملودي
براي سرودهاي سرفرازان

به آسمان نگريستي
و با ابرها به پرواز در آمدي
تا با پيوستن و اتحاد آنها
رعدوبرق مظلوميت انسان را
غرش کني
و بر کوير زمان و زمين
بباري
تا به بذر منتظر
که زير خاکريران مهيب و وحشتناک
در انتظار رطوبتت ميباشند
جان دهي

تا خاکريزان
به دشت و تپه ها
و کوههاي سرفراز
پر از شور و زندگي در آيند
تا محبت قتل العام شده
دوباره زندگي را دريابد
اي جاوادانه شده ، اي حجت زمان
تو در ما تا ابد خواهي زيست
منصور قدرخواه
28 بهمن 1384

يلي ديگر بر خاک
موجي در موجي مي بندد

بر افسون شب مي خندد

با آبي ها مي پيوندد
***

رود و سرودش

اوج و فرودش

ميرود تا درياي دور

باغ آيينه دارد در سينه

ميرود تا ژرفاي نور
حجت زماني جزئي از وبلاگستان بود. اولين بار پس از صدور حکم اعدام او و دو بار ديگر در جريان اعتصاب غذاي زندانيان سياسي وبلاگ نويسان از او حمايت کردند. عکسش را همراه با لوگوها در وبلاگ هايشان گذاشتند. نوشتند" اعدام حجت زماني را متوقف کنيد". " از اعتصاب غذاي زندانيان سياسي در گوهردشت حمايت کنيم". تومارها امضا شد. عکس او همراه با نگاه ژرفش جزيي از ما شده بود. باور کردن اين جنايت شايد به همين دليل خيلي سخت تر است. انگار که جلوي چشممان دستش را از دستمان بيرون کشيده اند...
ما او را از اعتصاب غذاهاي پياپي و موضع گيري هاي شجاعانه اش شناختيم. در هر حرکت اعتراضي در گوهردشت ( آشويتس رجايي شهر) نام او را شنيديم. هرگز براي خودش چيزي نخواست. زير حکم 4 بار اعدام نوشته بود " به حکم صادره اعتراضي ندارم." در عوض هر جا که حق ديگران در بين بود از جانش مايه ميگذاشت. وضعيت زندانيان سياسي گوهردشت را از خاطرات زندانيان ديگر ميشود حدس زد. امادر آن حال هم همراه با زندانيان ديگر دست به اعتصاب غذا زد.همراه با آنان از تنها چيزي که در دست داشت از جانش مايه گذاشت. همراه با زندانيان دلير ديگر آنقدر گرسنگي کشيد تا توجه جهانيان به اوضاع وخيم زندانيان سياسي در ايران جلب شد. خواسته شان نه آزادي خودشان بلکه رسيدگي به اوضاع نابسامان زندانها و آزادي همه زندانيان سياسي بود. پس از اعتصاب بهمن ماه سال 1383 دوباره دو ماه يا بيشتر در همبستگي با کارگران شرکت واحد و اعتراض به ضرب و شتم زندانيان اعتصاب کردند که همگي را به جاي بيمارستان به بندهاي بدون شيشه و وسايل گرمايي منتقل کردند.نه جرج بوش برايشان بيانيه صادر کرد نه کليد طلايي شهري بهشان داده شد و نه جايزه آزادي بياني. در آنجا بود که خبر جان سپردن "مرتضي بزرگيان" در اثر بيماري تنفسي و سرماي شديد در زندان را شنيديم و بعد ناپديد شدن حجت زماني و بعد فاجعه....
حجت زماني 31 ساله و معلم روستاهاي ايلام بود. يک معلم بزرگ ديگر صمد بهرنگي مي نويسد:" مرگ خيلي آسان مي تواند الآن به سراغ من بيايد. اما من تا مي توانم نبايد به پيشواز مرگ بروم. البته اگر يک وقتي ناچار با مرگ روبرو شدم که مي شوم مهم نيست ؛ مهم اين است که زندگي يا مرگ من چه اثري در زندگي ديگران داشته باشد.". حجت زماني که در زمان انقلاب 3 يا 4 ساله بوده است با مرگش به زندگي ما معناي ديگري بخشيد.حجت زماني روز يکشنبه از بند بيرون برده شد و سحرگاه سه شنبه به دار آويخته شد.معلوم نيست در اين مدت بر او چه رفته است. شايد دليل ندادن جسدش به خانواده اش همين علامت هايي باشد که نمي خواهند مشخص شود. از او خواسته بودند که اظهار ندامت کند(1) اما گفته بود کاري نکرده که از آن پشيمان باشد. نوشته اند پزشک قبل از اجراي حکم نبض و فشار خون او را اندازه گرفته است و بر خلاف اکثر محکومين به اعدام اينها در او کاملا عادي بوده است.(همان بيانيه) . آري او بدون هيچ ترسي بالاي دار رفت تا من و شما و ديگران که زنده ايم به اين زندگي طور ديگري نگاه کنيم:

زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ما است

هر کسي نغمه خود خواند واز صحنه رود

صحنه همواره به جاست
او نغمه شرافت و آزادي را خواند و رفت. در اين دنياي فاني ديگر کاري نداشت. وظيفه اش را انجام داده بود. با زندگي اش و با مرگش جلادان را به زانو در آورد. زندگي اش حماسه و فداکاري بود ومرگش آنچنان ناجوانمردانه بود که آزاديخواهان با هر مرامي دست در دست هم اين جنايت را محکوم کردند. اين آخرين ماموريت حجت زماني بود. اتحاد ما.
. مرگ او باعث شد که شقاوت رژيم پليد آخوندي را هر چه بيشتر درک کنيم و به ضرورت همبستگي و اتحاد براي آزادي هر چه بيشتر پي ببريم.
مرگ حجت زماني دست هاي دوست و دشمن را رو کرد. طرفداران حقوق بشر الکي به ضرب و شتم و رفتار ناجوانمردانه با زندانيان هيچ اعتراضي نکردند و در برابر اعدام حجت زماني هم سکوت اختيار کردند.(2)انجمن هاي نجات که به بهانه آزاد سازي مجاهدين از اشرف با پول طيب و طاهر دولت ايران از امريکا و کانادا تا فرانسه و اتريش و آلمان و انگلستان مصاحبه مطبوعاتي ميگذاشتند در برابر اين جنايت ساکت ماندند. ديده بان حقوق بشر روي چشمانش عينک دودي زد. مگرحجت زماني مجاهد نبود؟ مگر انسان نبود؟ کجاست بيانيه هايتان عليه نقض حقوق بشر؟ شما که از زندانهاي مجاهدين در اشرف با طول و تفصيل مي نويسيد آيا يک بار به زندان مخوف گوهردشت کرج رفتيد ؟ به يک حکم شکنجه و اعدام در ايران اعتراض کرديد؟
بياييد اتحاد را از زندانيان گوهردشت و از حجت زماني ياد بگيريم. نام همه زندانيان سياسي زير هر بيانيه در کنار هم بود. خط قرمز آنها با دولت جمهوري اسلامي و مزدورانش بود نه با يکديگر.اهدافي که براي آن دست به اعتصاب غذا ميزدند اهداف مشترک بود. آري. دشمن ما کسي نيست که عقيده مخالف ما دارد. دشمن ما کسي است که طناب دار و تفنگ و چاقو به دست منتظر است تا من و شما را تنها گير بياورد وسر به نيست کند. در ايران آينده اگر تنوع و اختلاف عقيده نداشته باشيم انقلابي صورت نگرفته است. مهم اين است که بدانيم با وجود اختلاف عقيده ميشود در کنار هم زندگي کرد. ميشود آزادي و بهبودي زندگي انسانها را آرمان قرار داد و با وسايل و راههاي مختلف به سوي آن حرکت کرد. مهم اين است که بدانيم دشمن وقتي مي کشد بين اسماعيل محمدي و حجت زماني و الهام افروتن و زهرا کاظمي فرقي نمي گذارد. ما همه با هر عقيده اي با هر زبان و از هر قوميتي که باشيم اول مي خواهيم يک زندگي عادي و انساني داشته باشيم. اين آرمان همه حجت ها است. او جانش را فدا کرد و رفت. ما که مانده ايم اگر بخواهيم سر خرده حساب هاي الکي و قهر و آشتي ها راه را براي دشمن غدار مردم باز کنيم گور خودمان را کنده ايم. اگر خون حجت ها من و شما را با هم متحد نکند طناب دار دژخيم اين کار را خواهد کرد.(3)
*******
3- خواهش ميکنم به اين مطلب با فحش و ناسزا و انتقاد به اين گروه و آن گروه جواب ندهيد.طرف پر ليوان راببنيد. مقاومتي که 27 سال بعد با اسماعيل محمدي و حجت زماني و زندانيان سياسي ديگر ادامه دارد. گروههاي اپوزيسيون هر اشتباهي هم داشته باشند بهاي مبارزه را از من و شما خيلي بيشتر پرداخته اند. قبل از نظر دادن يا جواب دادن فکر کنيد که دشمن اصلي کيست. شما در برابر او چه کرده ايد و چه مي توانيد بکنيد.

نامه دوم (آخر!!) به حجت زماني
هيچ وقت فکر نمي کردم که روزي به جاي در آغوش گرفتن حجت زماني در ميدان آزادي نامه اي بعد از اعدامش بنويسم . هنوز در شوک خبر اعدام حجت هستم . آري باز هم رژيم سفاک و پليد و کثيف آخوندي با ياس ها به داس سخن گفت آري باز هم ستاره اي را به زمين کشيدند . آري حجت نيز جاودانه گشت. چقدر شيرين است جان را فداي آزادي کردن ، درود بي کران بر مجاهد خلق حجت زماني آري از کلمه مجاهد خلق هراسي ندارم برخي دوستان وقتي نام حجت را مي آوردم مي گويند مبارز و يا زنداني سياسي ولي من مي گويم مجاهد خلق چون فقط سازمان مجاهدين خلق است که چنين پرورش مي دهد . فقط بين مجاهدين و ارتجاع ديواري از خون حاکم است . حجت زماني يک تنه رژيم آخوندي را به زانو در آورد . حجت زنده است در قلب هر ايراني آزاده ، پيام حجت زماني براي تمامي همبندانش آزاد زيستن بود ...
تن خسته اي بر زمين افتاد . و باز هم جهان نفهميد که بر حجت هاي ما چه گذشت . به راستي ديده بانان حقوق بشر کجايند ؟ آنها که سگان جمهوري اسلامي شده بودند ؟ به راستي آنهايي که دم از اصلاحات مي زدند کجايند ؟ براستي آنکه از اوين نامه به برادران مجاهد مي داد و دعوت به تغيير مش مي داد به چه مي انديشد ؟ امروز زبان ها بند آمده است
حال از مبارز نمايان مي پرسم ، چه کسي بهاي لاس زدن با رژيم آخوندي را داد ؟ باز هم مجاهد خلق ثابت کرد که تنها راه مبارزه با رژيم آخوندي نه است . همان که حجت بر سر دار گفت . درود بر شرافت آنکه ايستاده مردن را بر ما آموخت ،
در پايان با اشاره کوتاه به زندگي حجت زماني عمق بي شرمي رژيم آخوندي را به اطلاع شما مي رسانيم
مجاهد خلق حجت زماني، سومين برادر و سومين شهيد از خانواده نامدار زماني در ايلام است كه بدست ايادي رژيم آخوندي به شهادت رسيدند. برادر بزرگتر حجت، پهلوان خزعل زماني در سال 1378 در كوهستانهاي ايلام و برادر ديگر او مجاهد خلق فلاح زماني در اسفند 1379 در هفت چشمه ايلام توسط مزدوران به شهادت رسيدند. عبدالله نادري دايي حجت نيز سال 1368 زير شكنجه دژخيمان به شهادت رسيد.
خانواده زماني از خانواده هاي سرشناس هفت چشمه ايلام است كه اعضاي آن همواره تحت بيشترين فشار و اذيت و آزار مزدوران رژيم قرار داشتند. حجت كه در سال 75 در روستاهاي ايلام به آموزگاري اشتغال داشت بدليل هواداري و فعاليت به نفع مجاهدين اخراج و تحت تعقيب قرار گرفت.
وي بيش از چهار سال تحت شديد ترين شکنجه هاي جسمي و روحي در سحرگاه 18 بهمن دوبار حلق آويز شد . لازم به توضيح است رژيمي که دم از اسلام مي زند حجت را در ماه محرم که طبق آئين مسلمانان ريختن خون در آن حرام است به دار آويخت
پيامم به رژيم آخوندي اين است که با شهيد شدن هر مجاهد ده مجاهد خلق متولد مي شود . از امروز براي سرنگوني نظام پليد آخوندي با تمام وجود کار خواهم کرد تا فقدان مبارزين در گلو خفه شده را پر کنم
زنده باد آزادي ، درود بر شهداي راه آزادي ، سلام بر حجت زماني
در قفل در کليدي چرخيد
لرزيد بر لبانش لبخندي
چون رقص آب بر سقف
از انعکاس تابش خورشيد
در قفل در کليدي چرخيد
بيرون رنگ خوش سپيده‌دمان
ماننده يکي نوت گمگشته مي‌گشت پرسه پرسه زنان
روي سوراخ‌هاي ني دنبال خانه‌اش...
در قفل در کليدي چرخيد
رقصيد بر لبانش لبخندي
چون رقص آب بر سقف
از انعکاس تابش خورشيد
در قفل در کليدي چرخيد
شعر ساعت اعدام از شاملو

به ياد حجت
شنيدم که چون قوي زيبا بميرد
فريبنده زاد و فريبا بميرد
ميخواستم براي حجت چيزي بنويسم. شعري شايد. اما هنوز آنچنان قلبم از اندوه پراست که نميتوانم بنويسم. بارها عکس اش را درسايت گذاشتم همچون همه وب لاگ نويس هاي ديگر براي زنده ماندنش تلاش کردم . بارها براي پرکردن طومار و نامه نوشتن به مراجع حقوق بشري استمداد کرديم. همه ما ، همه سايت ها و وب لاگ هاي سياسي و درحقيقت حجت ديگر جزئي از وب لاگ ها و سايت ها شده بود. اين زنداني سياسي جوان ، معصوم و بردبار که مرگ خود را درهمان آغاز پذيرفته بود وزير حکم اعدامش نوشته بود که اعتراضي ندارد. اعتراضي ندارد زيرا ميداند که جاي اعتراض نيست .
درقبيله گرگ ها قانون دريدن است و کشتن . اين ماهيت آنهاست . علت وجوديشان است . چگونه ميشود به اين قانون که عامل بقاي آنهاست اعتراض کرد. حجت تنها تحمل کرد . همه شکنجه ها را . اعتصاب غذا را . بودن در ميان زندانيان عادي را که با هربهانه اورا زير کتک ميگرفتند. و رفت . بي آنکه سخني بگويد . همچون مرغي که برسرراه کوچ لحظه اي دربياباني توقفي دارد و باز برميخزد و مي رود.
براي حجت تنها ميتوانم بنويسم که زيبا بود و زيبا مرد . وقتي به او مي انديشم بياد شعري از مهدي حميدي شيرازي مي افتم
مرگ قو
از دکتر حميدي شيرازي
شنيدم که چون قوي زيبا بميرد
فريبنده زاد و فريبا بميرد
شب مرگ تنها نشيند به موجي
رود گوشه اي دور وتنها بميرد
درآن گوشه چندا ن غزل خواند آنشب
که خود درميان غزل ها بميرد
گروهي برآنند کين مرغ زيبا
کجا عاشقي کرد آنجا بميرد
من اين نکته گيرم که باور نکردم
نديدم که قويي به صحرا بميرد
چو روزي ازآغوش دريا برآمد
شبي هم درآغوش دريا بميرد
تو درياي من بودي آغوش واکن
که ميخواهد اين قوي ، زيبا بميرد

اين شب سياه
همچنان پرستاره است
(( براي حجت زماني ؛سربدارکوهوار اين ديار ظلماني ))
مرگ تو ، زندگي است
درجهان پرتب و تاب نام و نان
وتو عاشق ترين انسان
ره پوي کاروان کيمياي اين ديار
که ميراث گرانجان شرف را ؛
در صدف توش و توان خويش نهفته دارد

تا باز پس بياويزد به گردن ميهن
در صبحي که خون ؛ آسمان را به زمين پيوند مي زند
وخيابان هاي قيرآلود و چسبناک وطن ؛ فتح مي شوند .
هم اينک ؛ بر زمين نشست دوباره ستاره اي
در سالشب هجرت سرخ ترين ستاره ها
که حامي خون خدا شدند.
واينک حجت تمام !
که زمين همواره از بطن پرشتاب حق
فرزانه ترين فديه را حواسته است
در زماني از وفا کمياب !
واينک ؛ تو ؛ من ؛ ما
سوگواران هميشه ي تاريخ
با سر بريده ي گوهراني چنين ناياب
بر دروازه ي بزرگ جهان ايستاده ايم
وقامت به شرف ؛ راست کرده ايم
تا جام پر از خون پاکشان را
به چهره ي تاريخ ؛ پرتاب کنيم
واعتراض ناکرده به حکمشان را ؛
در بيدادگستر زمان ؛ فرياد کنيم
ومرگ زندگي را؛ پايان دهيم
اينک ؛ تو ؛ من ؛ ما ....
((حجت شهيد هيچ اعتراضي به حکم اعدامش نکرده است ))
۱۳۸۴/۱۱/۲۷

هرچه گفتم توبه کن قبول نکرد
چه کسانی درشکنجه و قتل زندانيان با رژيم همکاری می کنند ؟
عليرغم اينکه خبر اعدام مجاهد قهرمان حجت زمانی فقط چند روز است که منتشر شده، تمامی منطقه ايلام وشهرهای بزرگ از آن مطلع شده وبا ابراز انزجار ازاين جنايت شروع به افشای همکاران و ...رژيم در اين جنايت نموده اند همچنين اطلاعات رسيده از درون رژيم ومحافل وابسته به "انجمن نجات" وزارت اطلاعات حاکی از آنست که تعدادی از بريده مزدوران وتوابين که چند تن ازآنها توسط وزارت اطلاعات طی دو و سه سال اخير برای اجرای طرح شيطان سازی عليه مجاهدين به خارج اعزام شده اند و يا از کار چرخانان "انجمن نجات" رژيم در داخل محسوب می گردند در جريان بازجوئی ها و شکنجه های روحی وروانی شهيد حجت زمانی وديگر زندانيان مقاوم سياسی حضور داشته اند وبرای شکستن مقاومت و به توبه وتسليم کشاندن آنها از جانب وزارت اطلاعات آخوندی بکار گرفته شده اند. همچنين رژيم با استفاده از توابين خود که از عراق برگشته بودند خانواده وی را بشدت زير فشار قرار داده تا حجت را وادار به تسليم وموضعگيری عليه مجاهدين ورهبری مقاومت بکنند...
انجمن آخوندی ساخته موسوم به نجات بعنوان يکی از اصلی ترين ابزار جنگ روانی عليه اسرای مجاهد ومبارز منجمله شهيد حجت زمانی در طی مدت اسارت او مورد استفاده شکنجه گران وبازجويان وزارت اطلاعات در زندان گوهر دشت قرار گرفته که وظيفه آن در هم شکستن مقاومت زندانيان در برابر توبه وتسليم شدن به خواسته های رژيم است. اين مزدوران وزارت اطلاعات کارشان در گام اول شناسائی زندانی است که آيا در ارتش آزاديبخش ويا دفاتر مجاهدين در عراق و... او را ديده اند يا نه وسپس سنجش ميزان ارتباطات و اطلاعات او واينکه زندانی از چه "سطح ومدارتشکيلاتی" برخوردار میباشد. در مرحله بعد چنانچه زندانی در برابر خواسته های رژيم از خود مقاومت نشان دهد، آنها مرحله شکنجه روانی با ترويج جو نااميدی ويأس در زندانی والقاء اين دروغ که مقاومت نابود شده ووجود ندارد را دنبال می کنند تا با ايجاد شک وابهام در وی وشکستن روحيه مقاومت، او را به تسليم وندامت دربرابر خواسته های رژيم بکشانند. هر تعداد از بريده هايی که حاضر به همکاری با رژيم می شوند، از طريق انجمن "نجات" پس از طی مراحلی به وزارت اطلاعات در زندانها معرفی شده و آنها را برای "نصيحت" به زندانيان مقاوم به زندانها می برند تا برای زندانيان عليه سازمان ومقاومت لجن پراکنی کنند. بعضا اين مزدوران که از شهرهای مختلف به اوين وديگر زندانهای تهران گسيل می شوند تا چند روز به اين کار مشغول می باشند. در انتها نيز آنها بعنوان مشورت به بازجويان نظر خود را مبنی بر اينکه آيا زندانی مذبور تسليم پذير هست يا نه را ارائه می کنند. ابراهيم خدابنده در يک "مصاحبه" به اين روش اذعان نموده که باتوجه به اطلاعات رسيده از درون رژيم، نقش بريده مزدوران و "انجمن نجات" در همکاری با رژيم عليه اسرای مجاهد ومبارز ملت ايران طی اين چند سال اخيررا کاملا بر ملا می کند.

بنا بر تماسها واطلاعاتی که همشهريان و دوستان حجت در طی اين سالها بدست آورده اند، از جمله مزدورانی که در اين پروژه شکنجه ودرهم شکستن مقاومت حجت زمانی بکار گرفته شده بودند ، يک زن بريده از مجاهدين است که قبل از شروع جنگ عراق در ايران تواب شده وبه مزدوری برای رژيم تن داده است . وی ادعا می کرد که "رابط" حجت با سازمان بوده است.؟؟ او يکی از اعضای فعال و مؤسس"انجمن نجات" رژيم می باشد که بعلت لورفتن و افشا شدن چهره اش در ميان خانواده فعالين و زندانيان سياسی بهمراه شوهرش مجبور به ترک ايران شده اند. اين مزدور در دوران اسارت وشکنجه حجت زمانی مطرح کرده که "هرچه گفتم توبه کن قبول نکرد". وی جزو آخرين دسته از ماموران اعزامی رژيم بخارج می باشد.
بدون شک هر روزی که شهادت مجاهد قهرمان حجت زمانی بگذرد حقيقت بيشتر روشن می گردد وبرای تمام مردم دست کسانی که در اين جنايات با رژيم سهيم هستند بهتر رو خواهد گشت ورسوا خواهند شد.
ملاهای دين فروش در ماه محرم وروزهای عزاداری تاسوعا وعاشورای حسين ابن علی (ع) يکی از سمبلهای پاکی ،ومردم داری و غيرت ايرانی وانسانی مردم ايلام را بشهادت رسانده اند واين فديه ايلام به همه مردم ايران در راه آزادی است . همان راهی که امام حسين (ع) باز نمود. ما بعنوان دوستان وهمشهريان اين شهيد هر گز اجازه نخواهيم داد که خون او پايمال گردد و رژيم آخوندی در برابر اين جنايت بی پاسخ بماند .اينک مردم سرتاسر ايلام از زن ومرد تا پير و جوان با ياد وايمان به راهی که حجت بما نشان داده ، خود را برای نبرد با اين جانيان بيش از گذشته مصمم و آماده نموده ايم وخود را فرزندان خانواده بزرگ و مجاهد پرور زمانی می دانيم.
سلام بر حجت قهرمان وخانواده سر فراز زمانی
از طرف دوستان ، همکاران وهمشهريان شهيد راه آزادی مجاهد قهرمان حجت زمانی
احمد رضا حسنوند ، ايلام
17. فوريه. 2006

سرود
براي شهيد بزرگوار حجت زماني
حديث دوباره منصور بردار
و حکايت بابک
که تکرار ميشود
نه ميتوان ترا سرود
که خود اينک سرود بي مرگ مردمي
و نه ميتوان ترا گريست
که به سوگ اين سرزمين تمامت خود را گريستي
جسم بيجان نيستي
که جان ناب بي جسمي
فراشده تا ستون هاي بامدادان
وآن آتش ناب
که نشان زندگي و شرف دراين شب هاست
نه ميتوان ترا سرود
که خود اينک سرود بي مرگ مردمي
و نه ميتوان ترا گريست
که به سوگ اين سرزمين تمامت خود را گريستي
برکوهساران کدام ايلام
ماه نيمه شب ترا مي افشاند
و درهرخانه
زيباترين مادران سرزمين ما
گاهواره ها را به گل سرخ مي آرايد
و زاد روز ترا انتظار ميکشد
17 فوريه 2006

درود بر شهداي راه آزادي
مردم قهرمان ايران ، خبر شهادت يکي ديگر از پاکترين و رشيدترين جوانان آقاي حجت زماني ما را متاثر و متاسف نمود ما و تمامي کساني که حجت را مي شناختيم به پاکي ، نجابت و انقلابي بودن وي شهادت مي دهيم اولين بار نيست که دست استبداد به خون آزادي خواهان و جوانان ما آلوده مي شود.
حجت از خانواده اي قهرمان با دو شهيد بود و آگاهانه در اين راه گام برداشت ، پس دشمنان ما با شهادت وي خرسند نباشند و سعي کنند به عمق انديشه هاي وي پي ببرند که در اين صورت بايد به حال خويش بگريند.
هيچ سد ارتجاعي بر رودخانه تکامل پايدار نمي ماند استبداد حاکم با اين عمل خويش ترس خويش را نشان داد و آگاهي به پايان خويش و اکنون است که اين سخن شهيد حجت زماني که در 209 اوين در سوالي که دوستان نمودند که حکم شما چرا اجرا نشده است وي عنوان نمود که "هر روزي که رژيم پايان خويش را ببيند ما را اعدام خواهد نمود" آري او بعد از تحمل بيش از 4 سال زجر و شکنجه رفت تا به پشتوانه خون خويش و ساير شهداي ما آزادي را به ارمغان بياورد
دوستان حجت رفت اما قبل از اينکه اين حوادث در مورد ساير دوستان اتفاق بيافتد به فکر باشيم مردم قهرمان ايران ، مبارزين راه آزادي ، قهرمانان در زنجير با اتحاد با هم و با پشتوانه خون شهدايمان تيشه به ريشه استبداد مذهبي در ايران بزنيم به اميد پيروزي
ياد حجت زماني گرامي و روحش شاد
با درود
کيوان رفيعي ( فعال مستقل سياسي )
بهروز جاويد تهراني ( زنداني سياسي مستقل )
ايران 1384/11/27

تظاهرات اعتراضي به اعدام حجت زمانيدر شهر هامبورگ
روز شنبه 18 فوريه 2006، به دعوت شوراي ايرانيان هوادار مقاومت از شهر هامبورگ و برمن ، يک تظاهرات اعتراضي در مركز شهر هامبورگ و در محکوم کردن جنايت سبعانه رژيم ضد بشري آخوندها در ايران که مجاهد خلق حجت زماني را اعدام کردند برگزار شد.
اين تظاهرات با شعارهاي کوبنده تظاهرکنندگان شروع شد. سپس فردين ماهوتچيان اولين سخنران تظاهرات در قسمتي از سخنان خود گفت: از همين جا فرياد مي زنيم كه هواداران مجاهدين و مقاومت برحق مردم ايران تا آخرين قطره خون خود با پيماني كه با خلق خود بسته اند پايدارند و عزم جزم كرده اند كه بنيان اين رژيم منحوس و پوسيده ضدخلقي را بركند و آن را به گورستان تاريخ بسپارد ٍ . آقاي ماهوتچيان خطاب به دولتمردان گفت آنقدر با اين رژيم ضد بشري مماشات کرديد تا اينکه آنها اکنون به دشمن شماره يک خودتان تبديل شده اند. آيا باز هم به اين سياست مماشات ادامه خواهيد داد؟
شما بگوييد براي رهايي حجت چه کرديد؟ چرا و چرا جاي ظالم و مظلوم در تاريخ عوض مي شود و ما ميخواهيم اينجا با صداي بلند اعلام كنيم كه ما هركداممان يك حجت هستيم و تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خون خود با عهدي كه با خدا و خلق و رهبري خود بسته ايم خواهيم ايستاد.
سپس اطلاعيه سازمان مجاهدين و زندگينامه مجاهد شهيد حجت زماني توسط آقاي مهراب شهرياري براي شركت كنندگان در تظاهرات خوانده شد.
شركت كنندگان شعار مي دادند:
حجت-حجت راهت ادامه دارد،
مرگ بر رژيم تروريستي آخوندي، درود بر رجوي
شركت كنندگان در اين تظاهرات عكسهاي مجاهد شهيد حجت زماني و پلاكاردهايي در محكوميت اين عمل جنايتكارانه در دست داشتند، برگزار كنندگان اين برنامه در تظاهرات از دولت آلمان و مجامع بين المللي خواستار دخالت براي توقف اعدامها درايران شدندتظاهرات هواداران مقاومت درهامبورگ مورد استقبال شهروندان آلماني قرار گرفت و تعدادي از آنها با مراجعه به اكسيون، همبستگي خودشان را اعلام كرده و اعدام حجت زماني را محكوم كردند.
در پايان قطعنامه تظاهرات خوانده شد، اين قطعنامه ضمن محكوم كردن اين عمل جنايتكارانه و ضد انساني، از دبيركل ملل متحد، كميسرعالي حقوق بشر و تمامي سازمانها و ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر خواستار محكوم كردن اين جنايت فجيع و اقدام فوري براي نجات جان ديگر زندانيان سياسي بخصوص زندانيان سياسي با حكم اعدام و زندانيان ناپديد شده، شده بود.
آكسيون هموطنان مان در هامبورگ مورد توجه رسانه هاي المان قرار گرفت. و به تهيه فيلم و گزارش از آن پرداختند.

زندانيان زندان گوهردشت كرج در اعتراض به اعدام حجت زماني دست به اعتصاب غذا زدند
خواهر حجت زماني همزمان با برگزاري مراسم سوگواري در خانه اش در هفت چشمه ايلام گفت، مسولان حكومتي به او خبر دادند كه حكم اعدام برادرش 10 روز پيش اجرا گذاشته شده است.
خانم سوسن زماني، خواهر شهيد قهرمان حجت زماني، همزمان با برگزاري مراسم سوگواري در هفت چشمه ايلام در مصاحبه با راديو فردا گفت:
بعد از مدتها سکوت، سرانجام که مسئولان قوه قضائیه جمهوری اسلامی به او اطلاع دادند که حجت زمانی در تاریخ 18 بهمن ماه اعدام شده است. وی می افزاید در باره چگونگی اعدام برادرش به او اطلاعی داده نشد.
خانم سوسن زمانی در حالیکه صدای عزاداری جمع کثیری از منزل وی به گوش می‌رسد، می‌گوید امروز (جمعه) برای تحویل گرفتن جنازه عازم تهران می‌شود.
سوسن زماني:" بله خبر گرفتيم، كشتنش.
گوينده: كي اين كار رو كردند؟
سوسن زماني: 18 بهمن.
گوينده: جنازه رو تحويل دادن؟
سوسن زماني: نه هنوز.
گوينده: كي قراره تحويل بدهند؟
سوسن زماني: امروز مي خواهند تحويل بدهند.
گوينده: پيش از حجت زماني دو برادر ديگر او به نامهاي خزعل و فلاح به ترتيب در سالهاي 1378 و 1379 در جريان فعاليت با سازمان مجاهدين خلق كشته شده بودند».
راديو فردا طي يك خبر ديگر اعلام كرد: زندانيان گوهر دشت در اعتراض به اعدام حجت زماني دست به اعتصاب غذا زدند.
زندانيان سياسي اين زندان در اعتراض به اعدام حجت زماني اعتصاب غذا كرده اند. به گفته اين راديو زندانياني كه در اعتصاب غذا به سرمي برند عبارت هستند از امير حشمت سازان، افشين با ايماني، ولي الله فيض مهدوي، اسد شقاقي، جعفر اقدامي و عليرضا كرمي خيرآبادي، آنها در اندوه از دست دادن زنداني هم بنداشان كه در زندان گوهر دشت بود با چشماني گريان و شرايط بسيار سختي مصمم اند كه اعتصاب غذا را ادامه بدهند در اعتراض به اين عمل غير انساني تمام زندانيان سياسي زندان گوهر دشت دست به اعتصاب غذا زده اند و از تمامي فعالين حقوق بشري چه در داخل و چه در خارج كشور مي خواهند كه براي نجات جان اين زندانيان اقدام كنند و پيشگيري كنند».

جامعه ايرانيان مقيم برلين هواداران شوراي ملي مقاومت ايران
شهادت جانگدازقهرمان مجاهدحجت زماني درايام مقدس عاشوراي مجاهدين وعاشوراي حسيني بدست دژخيمان خميني رابه عموم مردم قهرمان ورزمندگان اشرف ورهبري مقاومت سرفرازتسليت وتبريك مي گوئيم.
بي ترديد جوشش خون پاك اين شهيد مقدس كه 4سال تمام درزيروحشيانه ترين شكنجه هادرس فداكاري وجانباختگي بي نظيرازخودبجاي گذاشت دامن پليدرژيم آخوندي ودژخيمان آن رافراخواهد گرفت .
رژيم خميني وجلادان آن بيهوده خيال ميكنندكه مي توان باقساوت وبي رحمي به عمرننگين خودبه اين جنايتهاادامه دهند,غافل ازاينكه هرشهيد كه به خاك مي افتاد بيشتروبيشترسبب افزايش انگيزه هاي انقلابي درجوانان اين مرزوبوم ورزمندگان براي سرنگوني تمام عياراين رژيم ميشودورودخروشان وجوشان خون شهيدان مقاومت ضامن پيروزي محتوم خلق ماست .
مرگ بررژيم دجال خميني
درود بررجوي

ای ننگ بر خمينی، ای مرگ بر خمينی صفتان
علی اصغر بهروزيان
بر چنگال های کريه جلادان خمينی صفت افزون به خون های کشتاری بيست و هفت ساله، خونی تازه نشست. خونی پاک چون ترنم شبنمی بر بر گلبرگ غنچه انقلابی که می رود تا تاروپود دژخيمان دستار بند را از جای برکند. خون حجت زمانی ننگ ديگری بر چهره سفاک يزيديان زمان. خون تازه ای بر سنگفرش خاکی به گستردگی ايران. خونی که سالهاست به راه افتاده و اينک در رگهای دليران اشرف جاری شده است.
خونی سرخ بر دامان سپيد بهمن.
اين بهمن پر برف و زمستان سياه را گويی هنوز خون سرخ هزاران شهيد سيراب نکرده است. بهمنی که از چنگل سرخ سياهکل سر برافراشت و در نبرد عاشورا گونه سرداران دلير اين ميهن به خون نشسته جاری شد. بهمنی که در آن انقلاب پرشکوه مردمی به تنگ آمده از ستم با دستان خمينی ، آن جلاد پليد به تاراج رفت. اينک در ادامه همان بهمن است که ديگر بار برف های سپيد اين زمستان سرد به خون يکی ديگر از قهرمانان مجاهد خلق آغشته گشته است.
اينبار دستان پليد ستمگران دين فروش که نفرين جاودان مادران داغدار، نوششان باد، با داس سرد مرگ جان جوان حجت زمانی را درو کردند. ای ننگ بر خمينی. نفرت جاودان بر وجود پر از کينه آن پليدان که آبشخورشان دريای عفن آلود انديشه های آن بدسگال برخاسته از گورستان تباهی هاست.
اين سفلگان درمانده و رو به گور چه خام خيالانه – چونان همه سفاکان زمان- می انديشند که با کشتار عاشقان آزادی می توانند اين خواسته بر حق مردم و تاريخ خونبارمان را به گورستان سکوت و فراموشی بکشانند. اين بيچاره گان خونخوار نمی فهمند که آن را که بر زبان سرود جاودانه "هيهات منالذله" چون سيلاب پرصلابت رزم با پليدان جاری است هرگز نمی ميمرد.. بر خاک می افتد و حياتی جاودانه می يابد. مرگ از آن سفلگانی است که از آرمان رهايی خلق بريده اند و چهره مفلوک خويش را در زير عبای ملايان چنايت پيشه پنهان کرده اند.
مرگ از آن شکنجه گران و جلادانی است که دوره ای به خونخواری سرمست از باده قدرت می شوند و در عصيان پرخروش و خشم خلق به ننگستان تاريخ روانه می گردند.
ننگی بسا هولناکتر از مرگ از آن فرومايگانی است که از اين پليدان به هر نام و با هر بهانه ای و در هر زمانه ای پشتيبانی کرده اند و به مزدوری ی دژخيمان در آمده اند و در چشمان بيدار فرزندان خلق خاک پاشيده اند.
حجت و حجت های پاک نهاد چه پر افتخار و سرفراز بر تارک غرور خلق قهرمان ايرانمان جای گرفته اند. بر مادرش درود که در دامان پر مهرخود چنين دلاوری را پرورانده است. و بر پدرش درود که او را در چشمه های پاک هفت چشمه غسل داد و با بوسه ای بر گونه های گرمش او را روانه ميدان نبرد نمود.
آيا ترديدی هست در اينکه او زنده و جاری در قلب های عاشقان ايران زمين و در آتش خشم همرزمان مجاهدش زنده و جاودان شده است؟
نه! بی شک او همچون برادرقهرمانش پهلوان خزعل و سردار کبير خلق موسی خيابانی و اشرف زنان مجاهد خلق اشرف رجوی و هزاران مجاهد به خون خفته هنوز و هميشه همراه ياران قهرمانش در اشرف شرف، در رکاب رهبری سرفراز مقاومت پرشکوه ميهنمان سلاح خود را برای نبرد آخرين صيقل می دهد. تا در بهمنی نه چندان دور سرزمين شير و خورشيد را از لوث وجود دژخيمان پليد بزدايند.

انعكاس شهادت مجاهد خلق حجت زماني در مطبوعات نروژ
روزنامه نروژي آفتن پستن 17 فوريه با عنوان «منتقدان رژيم در ايران اعدام مي شوند»، نوشته است:زنداني سياسي؛ حجت زماني بعد ازتحمل 4سال زندان اعدام شد. فعال حقوق بشر«محمود اميري مقدم» به خبرگزاري نروژ مي گويد كه:«نگراني بزرگي وجود دارد كه به خاطر افزايش فشارهاي بين المللي عليه رژيم به خاطر پرونده اتمي اش تعداد زيادي از زندانيان سياسي اعدام شوند». «دو هفته پيش ما خبرهايي دريافت كرديم كه در يكي از زندانهاي بزرگ كشور يكي از زندانبانان به زندانيان سياسي گفته بود كه: اگر پرونده اتمي رژيم به شوراي امنيت ارجاع شود ما همه شما را اعدام خواهيم كرد- اين تهديدات با اعدام حجت زماني درهفته گذشته شكل جدي به خود گرفت. نگراني بزرگي در رابطه با اعدام زندانيان وجود دارد.

انجمن دفاع از آزادي و حقوق بشر درايران- استراليا
خون حجت، پيام استواريست و ايمان واعتماد به باورهايش . باور به درخشيدن صبح صلح و عدالت وآزادي در ايران . پيامي که بسادگي ، قلب هر ايراني آزاديخواه را به تسخير خود در مي آورد و عقل هر انسان راد مردي را به تحسين برمي انگيزد.
گويند مگو سعدي چندين سخن از عشقت مي گويم و بعد از من گويند به دورانها
باز اين دژخيم پليد، از گلستان خلق، يک گل تازه رس، از هراسش ربود.
خون حجت، پيام استواريست و ايمان واعتماد به باورهايش . باور به درخشيدن صبح صلح و عدالت وآزادي در ايران . پيامي که بسادگي ، قلب هر ايراني آزاديخواه را به تسخير خود در مي آورد و عقل هر انسان راد مردي را به تحسين برمي انگيزد.
بي گمان رنج و شکنج اسارت، چنانکه سردار کبيرخلق شهيد موسي خياباني بيان نموده بود، نخواهد توانست که مجاهدين را در راه رسيدن به آمال و هدفشان که همانا برقراري آزادي و دموکراسي درايران است، باز دارد.حجت زماني مجاهد قهرمان، سرفرازانه و استوار چون کوهي از تحمل و رادمردي و اعتقاد درمصاف با عربده هاي پاسداران وشکنجه گران زندان، ايستادگي نمود و بيش از 4 سال ونيم زندان و شکنجه و قساوت قلب دژخيمان را تحمل کرد و در نهايت به جاودانه فروغ ها پيوست .
حجت زماني مجاهد قهرمان چون کوهي استوار وسربلند بود که اکنون يارانش بر ستيغ بلنداي آن سرود جاودانگي اش را در غياب وي در پيمان در راه وآرمانش که همانا آزادي مردم ايران است، در زندان گوهر دشت کرج، طنين انداز کرده اند.
حجت، اشک و ناله وفغان بي اصالتي همه زندانبانان جاني و دژخيم زندان اوين و گوهردشت را درآورده و داغ تسليم و سرتعظيم نمودن را بر دلهاي کينه توز ِ پاسداران خميني دجال ، براي هميشه برجاي گذاشت.
براستي که تاريخ آزادي ايران، مي بايست مديون فداي مطلق نسلي باشد که عزم خود را جزم کرده اند تا که آزادي را به هر قيمت وبا پرداخت هر هزينه اي در سياهترين برهه ازتاريخ ايران ، هديه مردم خود نمايند.
حجت زماني، قهرمان مجاهد خلقي ديگر ، از بيکران مبارزان راه آزادي درايران بود که بسان ناخداي کارآزموده، از سختي راه و طوفانهايي سهمگين انتقام و جهل وخرافه نهراسيد ودر برابر آخوندهاي جنايتکار وشکنجه گرانشان ، درمخوفترين سياهچالهاي قرون وسطائي آنان مقاومت نمود و جان خويش را سپر بلاي مردم گرفتار آمده ايران در ظلم وستم ديکتاتوري خونريز استبداد مذهبي حاکم برايران نمود و مبدل به يکي از شهابان شب کوب، آسمان آزادي و حقوق بشر در ايران شد.
بي گمان داستان دلاوري و مقاومت حجت زماني در فرداي آزادي ايران، مانند قصه هاي سرداران و پرچم داران راه مساوات و عدالت اجتماعي، لب به لب و گوش به گوش زمزمه مي شود و در گل گل کشور به بار خواهد نشست.
اعضاي انجمن دفاع از آزادي وحقوق بشر درايران شاخه استراليا، شهادت سرفرازانه مجاهد قهرمان حجت زماني را به خانواده ي قهرمان شهيد حجت زماني و مردم استان ايلام ومردم مجاهد پرور ايران و سازمان مجاهدين خلق ايران و رزمندگان ارتش آزايبخش ملي مستقر در شهر شرف اشرف و ياران مقاومت وهمه ي آزاديخواهان ايران تبريک و تسليت مي گويد و خطاب به دژخيمان حاکم بر ايران مي گويد که اينگونه انتقام کشي وتلافي نمودن از ارجاع پرونده ي هسته اي به شوراي امنيت سازمان ملل، نه مشکلي از رژيم بحران زده آخوندي حل مي کند، بلکه موجب رسوائي بيشتر وافشاي ماهيت رژيم تحجرگراي تاريک انديش حاکم بر ايران خواهد شد. همچنين از مراجع وسازمان هاي بين المللي حقوق بشري توقع دارد که اين عمل جنايتکارانه را محکوم نمايند . از سوي ديگربه کشورهاي اتحاديه ي اروپا وآمريکا تأکيد مي کنيم که ادامه ي بودن نام سازمان مجاهدين در ليست سازمان هاي تروريستي جايز نمي باشد، چراکه درنبرد ادامه دار ميان يک رژيم ياغي بين المللي وتروريست پرور و مبارزان راه آزادي ، جانبداري به نفع ظالم مرتجع حاکم واصلاح ناپذير ، منطقي وانساني نمي باشد .
راه زنده ياد ، قهرمان حجت زماني پر رهرو باد
ننگ ونفرين بر دژخيمان خون آشام رژيم ضد بشري آخوندي
زنده باد صلح و آزادي
16 فوريه 2006 برابر با 26 بهمن سال 1384

اطلاعيه انجمن خانواده هاي ايراني مقيم هلند
انجمن خانواده‌هاي ايراني مقيم هلند ضمن تسليت و تبريک به رهبري سازمان مجاهدين خلق ايران اين جنايت وحشيانه را محکوم ميکند و از سازمانهاي بين الملي ميخواهد که به اين جنايت و اعمال هولناک رزيم قاتل و تروريست ملاها رسيدگي کند
مگر ميشود خورشيد را کشت و باران را از امدن بازداشت و مانع روييدن گلها شد؟
رژيم تروريستي و بنيادگراي احمدي نژاد بار ديگر دست به جنايت هولناک ديگري زد و زنداني مجاهد حجت زماني را به شهادت رساند.
مجاهد قهرمان حجت زماني پس از سالها زندان در سياهچالهاي رزيم جنايتکار ايران و پس از تحمل شکنجه هاي قرون وسطايي سرانجام در تاريخ 18 بهمن ماه توسط رزيم تروريستي اخوندي به شهادت رسيد.
قبل تر هم دو برادر ديگر او بنامهاي خزعل و فلاح زماني به شهادت رسيده بودند.
انجمن خانواده هاي ايراني مقيم هلند ضمن تسليت و تبريک به رهبري سازمان مجاهدين خلق ايران اين جنايت وحشيانه را محکوم ميکند و از سازمانهاي بين الملي ميخواهد که به اين جنايت و اعمال هولناک رزيم قاتل و تروريست ملاها رسيدگي کند و براي نجات جان بقيه زندانيها فراخوان ميدهد.

اطلاعيه هواداران سازمان مجاهدين خلق ايران در واشنگتن دي سي
ما ايرانيان هوادار مقاومت تاكيد ميكنيم كه بي گمان تحريم اقتصادي و ديپلماتيك رژيم آخوندي و محاكمه سران جنايتكار آن بايد در دستور كار سازمانها و مجامع بين المللي قرار گيرد
هر شب ستاره اي را به زمين مي كشند و باز
اين آسمان غم زده غرق ستاره هاست
بر اساس اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران, رژيم ضد بشري آخوندي مبادرت به اعدام مجاهد خلق حجت زماني كه از 4 سال پيش در زندانهاي قرون وسطايي تحت شديدترين شكنجه هاي روحي و جسمي قرار داشت, نمود.
بدين گونه است كه سرنوشت مبارزه خلقي براي آزادي رقم مي خورد و تاريخچه اي سراسر رنج و شكوه و عظمت از بهمن 60 عاشوراي مجاهدين تا بهمن 84 با شهادت حجت ها راه ميگشايد و آينده ايراني آزاد و دموكراتيك را نويد ميدهد.
رژيم ضد بشري آخوندي از سر استيصال و زير فشارهاي داخلي و پيروزيهاي مقاومت در صحنه هاي بين المللي به دستور رئيس جمهور تير خلاص زنش پاسدار احمدي نژاد چكمه خونين به پا كرده و دست به اعدام پاك ترين و رشيدترين فرزندان خلق ميزندتا شايد چند صباحي بيشتر بر سر قدرت بماند.
ولي چه باك هر خوني كه ريخته ميشود و هر حجتي كه اعدام ميشود از تهران تا ايلام تكثيرميشود و به مثابه خون خدا در رگهاي رزمندگان آزادي جاري ميشود و انتقام تاريخي مردم در زنجيرمان را از اين جلادان در روز موعود مي گيرد.
به قول رزمندگان شهر شرف, اشرف
” هنوزم بهمنه بهمن ”
ما ايرانيان هوادار مقاومت تاكيد ميكنيم كه بي گمان تحريم اقتصادي و ديپلماتيك رژيم آخوندي و محاكمه سران جنايتكار آن بايد در دستور كار سازمانها و مجامع بين المللي قرار گيرد و دور نيست سرنگوني اين رژيم ضد بشري و روز حسابرسي تك تك دژخيمان آن.
درود بر حجت روزي كه زاده شد , و روزي كه سلاح به دست گرفت
و روزي كه شجاعانه فرياد زد :
شب قدر شود خدايا تو مقدرم بفرما كه نماز خون بخوانم به اذان تير باران
سلام بر خلق سلام بر آزادي
سلام بر رهبري مقاومت مريم و مسعود رجوي
هوداران سازمان مجاهدين خلق ايران - واشنگتن دي سي
28 بهمن 1384

اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات در برابر كاخ سفيد
بدين گونه سرنوشت مبارزه خلقي براي آزادي رقم مي خورد و تاريخچه اي سراسر رنج و شكوه و عظمت از بهمن 60، عاشوراي مجاهدين تا بهمن 84، با شهادت حجت زماني، راه مي گشايد و آينده ايراني آزاد و دموكراتيك را جلوه گر مي سازد.
روز جمعه 17 فوريه برابر با 28 بهمن ماه 1384، ايرانيان آزاده و هواداران مقاومت ايران در واشنگتن دي سي، اكسيوني در مقابل كاخ سفيد، بمنظور بزرگداشت شهادت قهرمانانه مجاهد شهيد حجت زماني، كه 10 روز پيش از اين، توسط دژخيمان آخوندي در زندان گوهر دشت كرج حلق آويز گرديد، برگزار نمودند.
در پلاكاردي كه در جلوي آكسيون حمل ميشد، آمده بود : ” ما خواهان اقدام عاجل براي حفظ جان زندانيان سياسي در ايران هستيم”.
در ابتداي آكسيون، سرود ميهن شهيدان، بشكل دستجمعي خوانده شد آنگاه، به ياد مجاهد قهرمان حجت زماني يك دقيقه سكوت اعلام شد.
سپس اطلاعيه شوراي ملي مقاومت ايران در باره شهادت مجاهد شهيد حجت زماني قرائت شد و بعد آقاي رضا صباحي طي سخنان كوتاهي گفت:
” باز هم برگي از تاريخ كشاكش سهمگين و حيرت‌انگيز مقاومت و مردم ايران با ديكتاتوري ضدبشري، از خون مجاهدين گلرنگ شد. سازماني كه طي 4 دهه، 4‌نسل مجاهد خلق را از ميان دليرترين فرزندان ملت ايران، به‌مثابه حافظان غرور و شرف ملي، در دامان خودش پرورش داده و هم‌چون آرشها، سياوشها و بابكهاي زمانه براي رهايي و آزادي ملتش به مصاف دو ديكتاتوري فرستاده است فديه‌هاي والايي كه در رويارويي خونبار با پدرخواندة تروريسم و ام‌القراي بنيادگرايي، نه‌فقط براي آزادي مردم ايران،كه درخدمت رهايي مردم منطقه و جهان از چنگال خونريز اين حكومت وحشي و ضدبشري است.
سرانجام دژخيمان رژيم ضدبشري آخوندي، با اجراي حكم جنايتكارانه و ضدانساني اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني در روز 18 بهمن و در آستانه سالگرد عاشوراي حسيني و حماسه عاشوراي مجاهدين، او را به شهادت رساندند. سلام وفا و فدا و مقاومت و پايداري او بود كه دسيسه‌ها و توطئه‌هاي چندساله دشمن را با نثار جان پاكش درهم شكست.”
شركت كنندگان با سردادن شعارهايي در حمايت از زندانيان سياسي در ايران، توجه عابرين را جلب كرده بودند. برخي از شعار ها از اين قرار بود:
- شكنجه و كشتار را در ايران متوقف كنيد
- مرگ بر رژيم ملاها در ايران
- مجاهدين خلق ايران را حمايت كنيد
- مجاهدين آري، ملاها نه، آنها تروريست هستند و بايد سرنگون شوند.
يك گروه بزرگ از دانشجويان بازديد كننده از كاخ سفيد، به نشانه همبستگي، به محل آكسيون آمدند و بعد از شنيدن توضيحاتي، اقدام به گرفتن عكس و فيلم نمودند.
در ادامه آكسيون، اطلاعيه هواداران سازمان مجاهدين خلق ايران در واشنگتن به مناسب شهادت مجاهد خلق حجت زماني قرائت گرديد. در قسمتي از اين اطلاعيه آمده بود:
” بدين گونه است كه سرنوشت مبارزه خلقي براي آزادي رقم مي خورد و تاريخچه اي سراسر رنج و شكوه و عظمت از بهمن 60، عاشوراي مجاهدين تا بهمن 84، با شهادت حجت زماني، راه ميگشايد و آينده ايراني آزاد و دموكراتيك را جلوه گر مي سازد.
رژيم ضد بشري آخوندي از سر استيصال و زير فشارهاي داخلي و پيروزيهاي مقاومت در صحنه هاي بين المللي، به دستور رئيس جمهور تير خلاص زن، پاسدار احمدي نژاد، چكمه خونين به پا كرده و دست به اعدام پاكترين و رشيدترين فرزندان خلق ميزند، تا شايد چند صباحي بيشتر بر سر قدرت باقي بماند.”
پس از تاريكي هوا، شركت كنندگان با در دست گرفتن شمع هاي روشن، اقدام به راهپيمايي در مقابل كاخ سفيد نمودند.
در پايان، قطعنامه آكسيون قرائت شد و بعد شركت كنندگان با خواندن دستجمعي سرود قسم، بر ادامه راه شهيد سرفراز، حجت زماني تا روز آزادي مردم ايران تأكيد نمودند.

اعتراضات جهاني به اعدام حجت زماني ـ تظاهرات جامعه ايرانيان در برلين
شركت كنندگان در تظاهرات از دولت آلمان و مجامع بين المللي از دبيركل ملل متحد، كميسرعالي حقوق بشر و تمامي سازمانها و ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر خواستار محكوم كردن اين جنايت فجيع و اقدام فوري براي نجات جان ديگر زندانيان سياسي بخصوص زندانيان سياسي با حكم اعدام و زندانيان ناپديد شده، شده بود.خواستار دخالت براي توقف اعدامها درايران شدند.
روزجمعه 28بهمن 1384 جامعه ايرانيان برلين، اقدام به برگزاري آكسيون اعتراضي در مقابل وزارت خارجه آلمان كردند. اين اكسيون در اعتراض به اجراي حكم جنايتكارانه و ضدانساني اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني توسط دژخيمان حكومت آخوندي در روز 18بهمن و درآستانه سالگرد عاشوراي حسيني و حماسه عاشوراي مجاهدين، صورت گرفت.
شركت كنندگان در اين تظاهرات عكسهاي مجاهد شهيد حجت زماني و پلاكاردهايي در محكوميت اين عمل جنايتكارانه در دست داشتند،شركت كنندگان در تظاهرات از دولت آلمان و مجامع بين المللي خواستار دخالت براي توقف اعدامها درايران شدند. در اين اكسيون دو نفر از جامعه ايرانيان برلين سخنراني كردند و يك اطلاعيه از طرف حزب سبزهاي ايران شاخه برلين در محكوم كردن اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني خوانده شد. تظاهرات هواداران مقاومت در برلين مورد استقبال شهروندان آلماني قرار گرفت و تعدادي از آنها با مراجعه به اكسيون، همبستگي خودشان را اعلام كرده و اعدام حجت زماني را محكوم كردند.
در پايان قطعنامه تظاهرات خوانده شد، اين قطعنامه ضمن محكوم كردن اين عمل جنايتكارانه و ضد انساني، از دبيركل ملل متحد، كميسرعالي حقوق بشر و تمامي سازمانها و ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر خواستار محكوم كردن اين جنايت فجيع و اقدام فوري براي نجات جان ديگر زندانيان سياسي بخصوص زندانيان سياسي با حكم اعدام و زندانيان ناپديد شده، شده بود.

حجت قهرمان به خيل عظيم شهداي مجاهد خلق پيوست
روز 18 بهمن همزمان با عاشوراي مجاهدين حجت قهرمان نيز به خيل عظيم شهداي مجاهد خلق و اشرف زنان و سردا ر شهيد خلق پيوست ما شوراي شهر هامبورگ هوادار مقاومت ايران بدين وسيله شهادت اين مجاهد دلاور از خطه مجاهد پرور هفت چشمه ايلام را به خانواده وي و تمامي مجاهدان شهر شرف و تمامي آزاديخواهان و مقاومت شكوهمند ايران تسليت گفته و سوگند ياد مي كنيم كه خون حجت ما را در مسير مبارزه مان براي سرنگوني رژيم ضدبشري خميني هرچه جدي تر خواهد كرد و از كليه جوامع بين المللي و حقوق بشري ميخواهيم كه اين جنايت ننگين را توسط جنايتكاران حاكم بر ميهنمان ايران محكوم كند
ياد حجت گرامي و راهش پررو باد
جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۸۴

بازهم رژيم واماندة ولايت فقيه گل ديگري را از گلستان مقاومت ايران پرپر كرد
آري حجت را از ما گرفتند.سخت است سخت و جانكاه اما اين جلادان بايد اين را بدانند كه عمر حكومت منفورشان به سر آمده و با پرپر كردن حجت حجتها بر خواهند خواست.
غم از دست دادن حجت را به خانوادة محترمش و خانوادة مقاومت و مردم ايران و همچنين به رزمندگان ارتش آزاديبخش تسليت ميگوييم.
و از تمام ارگانهاي حقوق بشري و كميسيون حقوق بشر سازمان ملل و اتحاديه اروپا در خواست ميكنيم كه با محكوم كردن اين اقدام جنايتكارانه از پايمال شدن بيشتر حقوق بشر توسط رژيم ضد بشري ملاها جلوگيري نمايند.و به خون حجت و تمام شهيدان كه جان خويش را فدية راه آزادي نمودند قسم كه تا آخرين لحظه و تا سرنگوني رژيم ددمنش آخوندي عقب نخاهيم نشست وراه آنها كه همانا آزادي مردم ايران از دست پليد استبداد است را ادامه خواهيم داد
جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۸۴

اطلاعيه جامعه ايرانيان تگزاس ( هوستون )
جامعه ايرانيان تگزاس – هوستون حماسه مقاومت و شهادت مجاهد قهرمان حجت زماني را گرامي داشته و خواهان آزادي ديگر زندانيان مقاومت و سياسي ايران شدند
در مسلخ عشق جز نكو را نكشند روبه صفتان رشت خو ر ا نكشند
گر عاشق صادقي زمردن نهراس مردار شود هر آنكه او را نكشند
زندان همواره درهر شرايطي از مبارزه عليه ديكتاتوري وارتجاع به عنوان سنگر ضد مستحكم انقلاب
چه در زمان شاه و چه در زمان شيخ عمل كرده و زندانيان مبارز مجاهد حماسه هاي فراموشي ناپذيري را در زمان اسارت از خود به يادگار گذاشتند.
يكي از اين قهرمانان در زنجيرمجاهد شهيد حجت زماني است كه در تمام دوران اسارت خود همان سنت ديرينه و پايداري پرشكوه مجاهدين را به نمايش گذاشت و اسطوره اي ديگردر اين شرايط براي ملت ايران كه در مقابل رژيم ايستاده اند,خلق كرد.
جامعه ايرانيان تگزاس (هوستون ) ضمن محكوميت اعدام مجاهد شهيد حجت زماني ياد و خاطره او را با همبستگي با آزمانهاي او كه همانا استقرار آزادي و دموكراسي و سرنگوني ديكتاتوري آخوند ها ميباشد, گرامي ميداريم. هم چنين از تمامي ارگانهاي حقوق بشري ميخواهيم كه هر چه سريعتر خواهان آزادي زندانيان سياسي از سياه چالهاي رژيم آخوندي گردند و اين رژيم ضد بشري را در اين رابطه به دادگاههاي بين المللي بكشانند.
جاودان باد خاطره شهادت مجاهد قهرمان حجت زماني فرزند عشاير ايران
درود بر مسود و مريم رجوي
سرنگون باد رژيم ضد بشري آخوندي

انجمن زنان براي زنان - آلمان
ياد مجاهد قهرمان حجت زماني گرامي باد
روز گذشته اطلاع يافتيم كه يكبار ديگر مجاهدي قهرمان ، جان خود را فداي آزادي مردم ايران كرد . حجت زماني پس از 4 سال زندان و با تحمل انواع شكنجه ها و فشارها ، در اوج قهرماني و با روحيه اي سرشار از مبارزه جويي و پايداري عليه حكومت فاشيستي مذهبي ايران ، به شهادت رسيد .
رژيم آخوندي بايد بداند شهادت اين مجاهد استوار، عزم همه ايرانيان آزاده را بر مبارزه شان عليه حكومت سراسر جنايت آخوندي جزم تر كرده است . رژيم ضدبشري آخوندي كه در بن بست داخلي و خارجي قرار گرفته است ، وامانده تر از هميشه به زندانيان وعده اعدام در صورت ارجاع پرونده اتمي رژيم به شوراي امنيت ملل متحد را داده اند و ميخواهند يكبار ديگر تراژدي قتل عام زندانيان در سال 67 را تكرار كنند .
البته مردم ايران ميدانند كه اين ترفندها و اقدامات جنايتكارانه ، تنها نشان دهنده ترس از سرنگوني و از هم پاشيدگي اين رژيم است . ما از تمامي ارگانهاي حقوق بشري بين المللي و كميسيون عالي دفاع از زندانيان درخواست داريم كه اين تهديد رژيم ايران را جدي بگيرند و هرچه سريعتر بر فشارهاي بين المللي مبني برتوقف نقض حقوق بشر، شكنجه و اعدام زندانيان بيفزايند و رژيم ايران را بخاطر 27 سال جنايت عليه بشريت به پاي ميز محاكمه بين اللمللي بكشانند . ما انجمن” زنان براي زنان” در آلمان ، بارديگر اين جنايت سبعانه را محكوم ميكنيم و شهادت اين قهرمان مجاهد را به خانواده وي تسليت مي گوييم
26 بهمن 1384

خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال:
مخالفين ايراني هوادار شوراي ملي مقاومت ايران روز پنجشنبه در مقابل ساختمان پارلمان بريتانيا اقدام به برگزاري يك آكسيون در اعتراض به اعدام يكي از فعالينشان توسط مقامات ايراني دست زدند.
خبرگزاري يونايتدپرس اينترنشنال- لندن 27 بهمن 84يك سخنگوي شوراي ملي مقاومت به يونايتد پرس گفت ” رژيم ايران حجت زماني يك عضو مجاهدين خلق و زنداني سياسي از سال 2001 را هفته گذشته در زندان گوهر دشت نزديك تهران اعدام كرده است”.
اين سخنگو اضافه نمود” تظاهر كنندگان شوراي امنيت و دبير كل سازمان ملل و گزارشگر حقو ق بشر و كليه سازمانها ي بين المللي مدافع حقوق بشر را به محكوم نمودن اين جنايت فجيع و اتخاذ تصميمات فوري جهت نجات جان زندانيان سياسي بخصوص آنهايي كه در ليست اعدام قرار دارند فرا ميخوانند.
اين سخنگو اشاره نمود كه يك هيئت از سوي مخالفين ايراني غرو ب پنجشنبه نامه اي را خطاب نخست وزير بريتانيا به مقر نخست وزيري بريتانيا ارائه خواهند نمود.
دررابطه با مضمون نامه سخنگوي شوراي ملي مقاومت ايران اظهار داشت كه تظاهر كنندگان حكومت بريتانيا را به محكوم نمودن اعدام حجت زماني و اتخاذ اقدامات فوري جهت نجات جان زندانيان سياسي فراميخوانند.

مراسم بزرگداشت حجت زماني در زندان گوهردشت برگزار شد
به‌گزارش رسيده از زندان گوهردشت، پس از اعدام زنداني سياسي مجاهد، حجت زماني، صدها تن از زندانيان زندان گوهردشت وهم بنديهاي او، مراسم بزرگداشتي براي تجليل از اين شهيد برگزار كردند. در اين مراسم بيش از 300تن از زندانيان هر سه بند گوهردشت شركت كردند.
به گزارشات رسيده 28 بهمن 1384 در اين مراسم بيش از 300تن از زندانيان هر سه بند گوهردشت شركت كردند.مقامات زندان گوهردشت سپس فروشگاه و آشپزخانه زندان را بستند تا زندانيان به آرد و شكر و امكان پختن حلوا براي مراسم دسترسي نداشته باشند.
وقتي تهديد كارگر نشد، حسينيان كه مسئول يكي از بندهاي گوهردشت است، براي فرونشاندن خشم زندانيان به ميان آنان رفت و سعي كرد با توضيحاتي آنان را به آرامش دعوت كند، اما وقتي تلاشهايش به نتيجه نرسيد، فرياد زد: «مگر چه خبر شده است. حالا اعدام شده كه شده».
با اين حال زندانيان گوهردشت به‌رغم تهديدها و ممانعتهاي دژخيمان مراسم بزرگداشت شهادت حجت زماني را باشكوه تمام برگزار كردند.
در زندان اوين نيز كليه زندانيان سياسي مجاهد و مبارز به‌منظور اداي احترام نسبت به حجت زماني سياهپوش شده و خود را براي برگزاري مراسم بزرگداشت وي، آماده مي‌كنند.
حجت زماني كه از سال 1380 بيش از 4سال و نيم در زندان تحت فشار و شكنجه بود بامداد روز سهشنبه 18 بهمن ماه، در آستانه عاشورا در زندان گوهر دشت‌,اعدام شد.
بر‌اساس يك خبر ديگر، به‌رغم گذشت بيش از يك هفته از اعدام حجت زماني، مقامهاي زندان از تحويل دادن پيكر او به خانواده و بستگانش خودداري مي‌كند.
خانواده حجت زماني به زندان گوهردشت، دادستاني و ساير ارگانهاي زيربط مراجعه مي‌كنند اما هيچ كدام جواب مشخصي نداده و آنان را سر مي دوانند.

جامعه ايرانيان شمال تگزاس ( دالاس )عليه اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني اعتراض كرد
جامعه ايرانيان درشمال تكزاس طي صدور اطلاعيه با گراميداشت ياد و خاطره مجاهد قهرمان حجت زماني رژيم آخوندي را محكوم كردند.
هرشب از اين آسمان غم زده ستاره اي بر زمين ميكشند ولي بازهم اين آسمان غم زده را غرق ستارگان خواهيم كرد.گوهر ديگري درآسمان گوهر دشت فروغلتيد .جانيان حاكم بر ايران قهرمان ديگري از مردم قهرمان ايران را به شهادت رساندند
با خبر شديم كه رژيم دد منش آخوندي, مجاهد شهيد حجت زماني (برادر پهلوان خزعل ) را در شب عاشوراي حسيني به شهادت رساندند .
اين ضايعه اسفناك را به رئيس جمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوي , به خانواده زماني و خلق قهرمان ايران تبريك و تسليت ميگوييم.
اين هم حجتي است ديگر بر مظلوميت مقاومت ستمديده ايران
مرگ بر رژيم آخوندي
زنده باد ازادي

فروغي ديگر از تبار مجاهدان
اطلاعيه هواداران مجاهدين خلق ايران در شمال کاليفرنيا
فروغي ديگر از تبار مجاهدان راه آزادي توسط دژخيمان بد طينت به خاک و خون در غلطيد
رژيم پست و پليد آخوندي در آخرين لحظات عمر ننگين خود و در بن بست تضادهاي داخلي و بين المللي ؛ با اعدام ناجوانمردانه حجت زماني ؛ ماهيت کثيف خود را به نمايش گذاشت.
رژيم وحشي ؛ تروريست و بنيادگراي ايران بوئي از انسانيت نبرده و بايستي از جامعه جهاني طرد شده و سردمداران آن بايستي در محکمه بين المللي مجازات شوند.
ما ضمن محکوم کردن اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني ؛ از سازمانهاي بين المللي خواستار اقدام فوري براي نجام جان ساير زندانيان سياسي در ايران ميباشيم.
هواداران مجاهدين در شمال کاليفرنيا ؛ شهادت مجاهد قهرمان حجت زماني را به عموم مردم ايران بويژه خانواده سرفراز زماني و مردم مجاهدپرور هفت چشمه و همينطور رهبري انقلاب تسليت و تهنيت ميگويند.
بي گمان رژيم پست و پليد آخوندي حساب اين جنايت را پس خواهد داد.
وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون
زنده باد آزادي
درود بر رجوي
سرنگون باد رژيم ضدبشري آخوندي
هواداران سازمان مجاهدين خلق ايران – شمال کاليفرنيا


کميته دفاع از حقوق بشر در ايران (کانادا) اعدام مجاهد خلق حجت زماني را محکوم مي کند
سازمان مجاهدين خلق ايران امروز طي اطلاعيه اي خبر از اعدام آقاي حجت زماني، 31 ساله که از 4 سال پيش در زندانهاي قرون وسطايي رژيم اخوندها و تحت وحشيانه ترين شکنجه ها بود داد.
کيست که نداند در زندانهاي رژيم ضد بشري آخوندهاي حاکم بر ايران چه مي گذرد و بر سر زندانيان سياسي چه مي آيد؟ اين خبر البته بسيار غم انگيز است و همه وجدانهاي بشري از شنيدن اين اخبار به درد مي آيند.
کميته دفاع از حقوق بشر در ايران در چند سال گذشته با نامه نگاريها و شرکت در پنلهاي مختلف و تظاهراتهاي گوناگون عليه نقض حقوق بشر در ايران و بطور خاص وضعيت دردناک زندانيان سياسي و باز بطور ويژه زندانيان قهرماني که عليرغم همه شکنجه هاي جسمي و روحي براي شکستن اراده آنها در دفاع از آزادي مردم و امضاي توبه نامه گناههاي ناکرده مقاومت کردند، خطر اعدام و شکنجه اين زندانيان را به گوش مجامع جهاني رسانده است.
کميته دفاع از حقوق بشر در ايران به روان پاک حجت زماني درود مي فرستد واين جنايت سبعانه را به خانواده ايشان و مردم دردمند هفت چشمه و ايلام تسليت مي گويد.
کميته دفاع از حقوق بشر قاطعانه از تمامي مجامع بين المللي به ويژه شوراي امنيت سازمان ملل و شوراي حقوق بشر و کميسر آن خانم لوييز آربور و سازمانهاي مدافع حقوق بشر مي خواهد که اين جنايت وحشيانه رژيم آخوندي را محکوم کنند و با قاطعيت براي دفاع و حفظ جان ساير زندانيان در معرض خطر اعدام اقدام کنند.
بي گمان محاکمه سران رژيم آخوندي بخاطر جنايت عليه بشريت بايد در راس دستور کار اين مجامع و سازمانها قرار گيرد. دژخيمان رژيم بايد بدانند که دير يا زود چنين امري محقق خواهد شد و بايد تک به تک تاوان جنايتهاي خود راپس بدهند.
کميته دفاع از حقوق بشر در ايران، اتاوا – کانادا
چهارشنبه 15 فوريه 2006

خون حجت ما را در مبارزه مان براي سرنگوني رژيم خميني و استقرارآزادي جدي تر خواهد کرد
بار ديگر رژيم حنايتکار آخوندي دست خود را به خون يکي ديگر از فرزندان دلير ايران زمين آلوده کرد. مطلع شديم که مجاهد قهرمان حجت زماني در روز سه شنبه 18 بهمن توسط دژخيمان حاکم بر ايران اعدام شد. حجت زماني با تحمل شکنجه هاي وحشتناک در طول مدت زنداني خودحماسه اي از مقاومت و فدا خلق کرد و بالاخره با خون خود اين برگ زرين پر افتخاررا مهر کرد و به جاودانه فروغها پيوست. ما بدين وسيله شهادت اين مجاهد دلاور را به خانواده وي و تمام آزاديخواهان و مقاومت شکوهمند ايران تسليت گفته و تاکيد مي ورزيم که خون حجت ما را در مبارزه مان براي سرنگوني رژيم خميني و اسقرارآزادي هر چه جدي تر خواهد کرد.
يادش گرامي و راهش پر رهرو باد
زنده باد آزادي
مرگ بر رژيم آخوندي حاکم بر ايران
هوادارن مجاهدين خلق ايران – سندياگو کاليفرنيا
15 فوريه 2006

اطلاعيه انجمن دفاع از عدالت و دمکراسي در ايران ـ كاليفرنيا،
در رابطه با شهادت مجاهد خلق حجت زماني
طبق اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران مجاهد خلق حجت زماني توسط دژخيمان آخوندي در روز 18 بهمن اعدام شد. اين خبر تاسف آور قلب هر انسان آزاديخواهي را به درد مي آورد. شهادت قهرمانانه حجت زماني بار ديکر بر دژخيمان آدمخوار آخوندي اين را ثابت کرد که مجاهد خلق را نمي توان از پا در آورد.
حجت زماني با ايستادگي و مقاومتش درس فدا و فاداري به عهد و پيمان که رسم مقاومت آزدايخواهانه مردم ايران است را بارديگر صد چندان زنده نگاه داشت.او به راستي تبديل به سمبلي شد که در طول مدت اسارتش با تحمل تمام شکنجه ها و فشارها در برابر دژخيمان سر خم نکرد و تا آخرين لحظه زندگي اش محکم و استوار بر ارزشهاي آزاديخواهانه مردم ايران ايستاد.
خون حجت بدون ترديد در رگان بسياري از ايرانيان آزاديخواه امروز جوشان است وهزاران حجت ديگرجاي او را پر خواهند کرد. انجمن دفاع از عدالت و دمکراسي در ايران در اورنج کانتي جنوب کاليفرنيا شهادت اين قهرمان آزاديخواهي را به خانواده وي ، دوستان و همشهريان او و به مقاومت سر فراز ايران تسليت مي گويد و بار ديگر بر عهد و پيمان خود براي ادامه راه حجت در جهت تحقق ارزشهاي دمکراتيک و آزاديخواهانه اي که او خونش را فديه کرد تاکيد مي کند.
دژخيمان آدمخوارآخوندي هم بايد بدانند که اين شهادت نه تنها در عزم ما خللي وارد نمي کند بلکه ما را در راهمان که همانا دفاع از خواسته هاي برحق مردم ايران است استوار تر مي کند.
درود بر روان پاک قهرمان مجاهد خلق حجت زماني
زنده باد آزادي، برقرار باد دمکراسي
انجمن دفاع از عدالت و دمکراسي در ايران
15 فوريه 2006 ، اورنج کانتي کاليفرنيا

خون حجت زمانی "حجت" را بر همه اضداد مقاومت تمام کرد!
در طول عمرمبارزات ملت ايران وه بويژه سازمان پر افتخار مجاهدين خلق، هيچ دستاوردی بدون پرداخت بهاء و نثار جان عزيزی از بهترين فرزندان ايران زمين به دست نيامده است وهيچ سرفصل و نقطه عطفی را بدون فدا از سر نگذرانده است؟!
بعضی خونها البته، جدا از تمامی تاثيرات عام، بطور خاص پيام آور و راهگشای مسيری میشوند که در آن می توان حيات وممات يک خلقی را با قبول تمامی مصائب ودردو رنج ناشی از شهادت عزيزانش به عينه ديد. آخر حجت در اوج مظلوميت ودر شرايطی بر عهد و پيمانش با خدا و خلق محبوب خود و آرمان وسازمان و رهبريش وفا دار و پايدار ايستاد وبا خون خود آنرا اثبات نمود که، رجالگان و مزدوران آخوندی و وطن فروشان آخوند صفت، تيغ به کف با ماکزيمم رذالت ممکن در دنيای امروزی برای نابودی اميد و گنجينه ملی ملت ايران متحد شده بودند!؟ براستی که شهادت حجت زمانی الگوی عاشورای نسلی است که به هر قيمت در برایر يزيديان دوران سر خم فرو نمی آورند و اين همان پيام روشن و راهگشای خون حجت است، که با پايداری و مقاومت خود تمام جان فشانيهای فرزندان ملت ايران را به هم گره زد و تابلوی شرف و سربلندی يک خلقی را به زيبائی لبخند يک کودک معصوم در ايرانی آزاد و آباد ترسيم نمود. سلام بر او، سلام برمجاهدان شهر شرف که راه ايستادگی و مقاومت را به نسل حجت آموختند و خود آموزگار مقاومت و پايداری برای آزادی خلقش شد!
حجت زمانی از جمله شهيدانی است که تا سرنگونی رژيم ضد بشری آخوندی، خونش از جوشش در رگهای هر انسان شريفی باز نخواهد ايستاد و بر عزم و جزم يارانش بيش از گذشته خواهد افزود. حجت، نه تنها خون اشرف و موسی تا ندا حسنی و شهيدان ارتش آزاديبخش را يکجا زنده کرد، بلکه آينده را نيز با خون خود آنچنان روشن و شفاف نمود که ديگر تمامی حجت را بر همه به اکمل رساند! اين شهيد قهرمان سنگ بنای يک کارزار عظيم برای فرستادن پرونده نقض حقوق بشر توسط رژيم آخوندی به شورای امنيت خواهد بود و مقاومت ايران و هر انسان با شرف و با وجدانی دادخواه خون او در هر مرجع و ارگان بين المللی است. براستی که حجت با فدای خود پرده از دجاليت ملايان برداشت وبه همه عالم ثابت نمود که " عفو آخوندی" چيزی جز تسليم مطلق ومزدوری برای آنها نيست. مجاهد قهرمان حجت زمانی درست در زمانی توسط رژيم دستگير شد که همزمان با آغاز ئوطئه کثيف و ضد ايرانی" نابودی کل مقاومت و به خصوص قلب تپنده آن ارتش آزاديبخش ملی ايران مستقر در عراق" بود؟!
از يک طرف بريده مزدوران و تسليم شدگان به بارگاه ولی فقيه را در هر کوی و برزنی بر ارابه دجاليت و استمالت نشانده و می چرخاند و "فتوای عفو" به بدنه و هواداران مجاهدين سر می داد و آنها را به توبه و تسليم دعوت می نمود و در همين موقع حجت را به دليل پايداری و مقاومت بر اصول وآرمان آزاديخواهی و حمايت از مجاهدين و رهبری آن به زير شديدترين شکنجه ها و اذيت و آزار جسمی و روانی کشيده بود و از اعمال هيچ جنايتی در حق خانواده او نيز دريغ نکرد؟! در حاليکه همانموقع با تبليغات آخوندی، از طريق عوامل و مزدوران اعزامی خود به خارج اتهام شکنجه در درون مجاهدين و مقاومت ايران را سر می داد. به راستی که خون حجت ثابت کرد که اضداد مجاهدين و همدستان آخوندها تا کجا دستشان در خون جوانان ملت ايران فرو رفته است و همه آنها در اين جنايت با آخوندها شريک می باشند و دور نيست روزی که پاسخ اين همه خونهای به ناحق ريخته را همراه با تمامی رژيم ضد بشری آخوندی پس بدهند. خوبست اينجا به همه ملايان و مزد بگيران و حاميان آنها بگوئيم که تمامی احاد مردم شريف و باوجدان ايران و جهان با هر عقيده و مرام و مسلکی (چه مسلمان و چه غير مسلمان) در اثر جنايات ضدبشری و ضد آئين خدا و پيامبرانش به دست شما عليه مردم و مقاومت خونبار آنها، به نقطه ای رسيده اند که متحدا ويکصدا فرياد بر می آورند واين آيه قرآنی را تکرار می کنند : "و سيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون".
به راستی اعدام او که يک مجاهد در بند وتحت شکنجه بود برای انتقام از مردم ايران به خاطر حمايتشان از فرزندان دلير خود در جبهه مقاومت ضد بنيادگرائی و تروريستی رژيم آخوندها و پيروزيهای اخير آنان در عرصه های داخلی وبين المللی، وحشت و هراس رژيم از وجود عنصر مجاهد خلق را به خوبی نشان داد و دست تمام رياکاران و جيره خواران خود را رو کرد. اما از همه مهمتر اينکه شهادت او نه تنها ما را در حمايت از مقاومت ومجاهدين پس نمی زند، بلکه موجب افزايش تلاش و حمايت ما از آنها می گردد و اثبات می کند که آخوندها در سراشيب سقوط و مرگ لاجرم با اين جنايات فقط روز سرنگونی خود را نزديکتر می کنند وموجب رو سياه شدن وسوختن هر چه بيشتر عوامل ومزدوران اعزامی خود بخارج را فراهم می کنند .
سلام بر حجت زمانی
مرگ بر دژخيمان وجلادان ملت ايران
ننگ ونفرين بر مزدوران وحاميان رژيم ضدبشری آخوندی
16.02.06

خون حجت, پيام استواريست و ايمان واعتماد به باورهايش
انجمن دفاع از آزادي و حقوق بشر درايران- استراليا
گويند مگو سعدي چندين سخن از عشقت مي گويم و بعد از من گويند به دورانهاباز اين دژخيم پليد، از گلستان خلق، يک گل تازه رس، از هراسش ربود.
خون حجت, پيام استواريست و ايمان واعتماد به باورهايش . باور به درخشيدن صبح صلح و عدالت وآزادي در ايران . پيامي که بسادگي ، قلب هر ايراني آزاديخواه را به تسخير خود در مي آورد و عقل هر انسان راد مردي را به تحسين برمي انگيزد.
بي گمان رنج و شکنج اسارت, چنانکه سردار کبيرخلق شهيد موسي خياباني بيان نموده بود, نخواهد توانست که مجاهدين را در راه رسيدن به آمال و هدفشان که همانا برقراري آزادي و دموکراسي درايران است، باز دارد.
حجت زماني مجاهد قهرمان، سرفرازانه و استوار چون کوهي از تحمل و رادمردي و اعتقاد درمصاف با عربده هاي پاسداران وشکنجه گران زندان، ايستادگي نمود و بيش از 4 سال ونيم زندان و شکنجه و قساوت قلب دژخيمان را تحمل کرد و در نهايت به جاودانه فروغ ها پيوست .
حجت زماني مجاهد قهرمان چون کوهي استوار وسربلند بود که اکنون يارانش بر ستيغ بلنداي آن سرود جاودانگي اش را در غياب وي در پيمان در راه وآرمانش که همانا آزادي مردم ايران است، در زندان گوهر دشت کرج، طنين انداز کرده اند.
حجت, اشک و ناله وفغان بي اصالتي همه زندانبانان جاني و دژخيم زندان اوين و گوهردشت را درآورده و داغ تسليم و سرتعظيم نمودن را بر دلهاي کينه توز ِ پاسداران خميني دجال ، براي هميشه برجاي گذاشت.
براستي که تاريخ آزادي ايران، مي بايست مديون فداي مطلق نسلي باشد که عزم خود را جزم کرده اند تا که آزادي را به هر قيمت وبا پرداخت هر هزينه اي در سياهترين برهه ازتاريخ ايران ، هديه مردم خود نمايند.حجت زماني, قهرمان مجاهد خلقي ديگر ، از بيکران مبارزان راه آزادي درايران بود که بسان ناخداي کارآزموده, از سختي راه و طوفانهايي سهمگين انتقام و جهل وخرافه نهراسيد ودر برابر آخوندهاي جنايتکار وشکنجه گرانشان ، درمخوفترين سياهچالهاي قرون وسطائي آنان مقاومت نمود و جان خويش را سپر بلاي مردم گرفتار آمده ايران در ظلم وستم ديکتاتوري خونريز استبداد مذهبي حاکم برايران نمود و مبدل به يکي از شهابان شب کوب, آسمان آزادي و حقوق بشر در ايران شد.
بي گمان داستان دلاوري و مقاومت حجت زماني در فرداي آزادي ايران, مانند قصه هاي سرداران و پرچم داران راه مساوات و عدالت اجتماعي، لب به لب و گوش به گوش زمزمه مي شود و در گل گل کشور به بار خواهد نشست.
اعضاي انجمن دفاع از آزادي وحقوق بشر درايران شاخه استراليا, شهادت سرفرازنه مجاهد قهرمان حجت زماني را به خانواده ي قهرمان شهيد حجت زماني و مردم استان ايلام ومردم مجاهد پرورايران و سازمان مجاهدين خلق ايران و رزمندگان ارتش آزايبخش ملي مستقر در شهر شرف اشرف و ياران مقاومت وهمه ي آزاديخواهان ايران تبريک و تسليت مي گويد و خطاب به دژخيمان حاکم بر ايران مي گويد که اينگونه انتقام کشي وتلافي نمودن از ارجاع پرونده ي هسته اي به شوراي امنيت سازمان ملل، نه مشکلي از رژيم بحران زده آخوندي حل مي کند، بلکه موجب رسوائي بيشتر وافشاي ماهيت رژيم تحجرگراي تاريک انديش حاکم بر ايران خواهد شد. همچنين از مراجع وسازمان هاي بين المللي حقوق بشري توقع دارد که اين عمل جنايتکارانه را محکوم نمايند . از سوي ديگربه کشورهاي اتحاديه ي اروپا وآمريکا تأکيد مي کنيم که ادامه ي نام سازمان مجاهدين در ليست سازمان هاي تروريستي جايز نمي باشد, در چراکه درنبرد ادامه دار ميان يک رژيم ياغي بين المللي وتروريست پرور و مبارزان راه آزاادي ، جانبداري به نفع ظالم مرتجع حاکم واصلاح ناپذير ، منطقي وانساني نمي باشد .اعضاي انجمن دفاع از آزادي وحقوق بشر درايران شاخه استراليا, شهادت سرفرازنه مجاهد قهرمان حجت زماني را به خانواده ي قهرمان شهيد حجت زماني و مردم استان ايلام ومردم مجاهد پرورايران و سازمان مجاهدين خلق ايران و رزمندگان ارتش آزايبخش ملي مستقر در شهر شرف اشرف و ياران مقاومت وهمه ي آزاديخواهان ايران تبريک و تسليت مي گويد و خطاب به دژخيمان حاکم بر ايران مي گويد که اينگونه انتقام کشي وتلافي نمودن از ارجاع پرونده ي هسته اي به شوراي امنيت سازمان ملل، نه مشکلي از رژيم بحران زده آخوندي حل مي کند، بلکه موجب رسوائي بيشتر وافشاي ماهيت رژيم تحجرگراي تاريک انديش حاکم بر ايران خواهد شد. همچنين از مراجع وسازمان هاي بين المللي حقوق بشري توقع دارد که اين عمل جنايتکارانه را محکوم نمايند . از سوي ديگربه کشورهاي اتحاديه ي اروپا وآمريکا تأکيد مي کنيم که ادامه ي نام سازمان مجاهدين در ليست سازمان هاي تروريستي جايز نمي باشد, در چراکه درنبرد ادامه دار ميان يک رژيم ياغي بين المللي وتروريست پرور و مبارزان راه آزاادي ، جانبداري به نفع ظالم مرتجع حاکم واصلاح ناپذير ، منطقي وانساني نمي باشد .
راه زنده ياد , قهرمان حجت زماني پر رهرو باد
ننگ ونفرين بر دژخيمان خون آشام رژيم ضد بشري آخوندي
زنده باد صلح و آزادي
16 فوريه 2006 برابر با 26 بهمن سال 1384

حجت زماني : شهيد سرفراز مقاومت مدني براي آزادي و دموکراسي
علي سالاري
در خونخوارگي رژيمي که از پستان دين شير دنيا را مي دوشد، جاي ترديدي نيست، ولي شهادت مظلومانهً حجت زماني پيامي متفاوت را در خود دارد. براستي اين سئوال در برابر تمام فعالان سياسي و روشنفکران متعهد قرار مي گيرد، که حجت زماني به چه گناهي کشته شد؟ آيا او هم در درگيري مسلحانه و عمليات براندازي دستگير شده بود؟ مگر نه اينکه سازمان مجاهدين خلق در داخل و خارج از کشور به مبارزات مسالمت آميز روي آورده است؟ پس حاکمان ضد شرع و سران رژيم ولايي چه توجيهي براي اعدام او مي توانند سرهم کنند؟ نه اينکه او فقط يک فعال و مجاهد مبارزه و مقاومت مدني بود که در سازماندهي اعتصابات زندان فعال بوده است (اي کاش زندگي نامهً حجت بزودي منتشرشوده و سرمشقي براي همه جوانان ميهن گردد). او بدرستي حجت مبارزاني زمانه خود در سراسر ايران و در ميان تمام فعالين و گروههاي سياسي مي باشد. او شهيد مقاومت مدني مردم ايران براي آزادي و دموکراسي است.
مقاومت در مقابل رژيمي نامشروع فقط با زبان گلوله نيست. اين ساده ترين و در عين حال گرانبارترين گزينه بوده است. بدرستي عنصر آگاهي (در گزينش کارآترين روش مبارزاتي) و اراده (مقاومت و تسليم ناپذيري در مقابل ظلم و بيداد آخوندي) آنهم بشکل مقاومت مدني، بسيا پيچيده تر، بغرنچ تر و لاجرم مثمر ثمر تر است.وانگهي، خون دادن بخودي خود نيزگواه حقانيت نيست، ولي خون بناحق ريختن گناهي است که تا ابد نابخشودنيست. اي بسا دليل حقانيت حسين (ع) و حلاج وگلسرخي ها و حجت زماني ها خون پاکشان نيست، بلگه آن ارزشهاي انساني است که آنرا پاس داشتند و پيام رهايي بخشي است که تا پاي جان برآن استوار ماندند. آنها مرگ را بر نگزيدند بلکه اين حاکمان سيه روي و تبه کار زمانشان بودند که فناي خود را در ادامهً حيات رهايي بخش آنان مي ديدند. اين خونهاي بناحق ريخته شده، همان خون جاري دورانها، خون خدا، در شريان قلب تپندهً تاريخ است که پويايي و تکامل حيات اجتماعي بشر را تضمين مي کند. بي شک جوانان ميهن، اين منبع بيکران انرژي، رشد و تعالي جامعه، پرچم مقاومت حجت را، بيش از پيش، بر خواهند افراشت.
مردم ايران براي تحقق آزادي و رهايي، به مقاومت و ايثار بسيار، کما اينکه به حجت هاي مقاوم بي شمار، نيازمندند.
بر روح پاکش، و ارادهً خلل ناپذير او، هزاران سلام باد!
جمعه‏، 2006‏/02‏/17

رژيم اسلامي ايران، پس از سالها زجرکش کردن ، حجت زماني را اعدام کرد
خبرکوتاه اين که رژيم قاتلان ، حجت زماني يکي از فعالان مجاهدين را بامداد روز سه شنبه 18 بهمن ماه ، در زندان گوهر دشت اعدام کرد . حجت زماني بيش از 4.5 سال از عمرش در زندان گذشت و با وجودي که حکم اعدام داشت و طناب دار هر لحظه در انتظارش بود ، در زندان با نوشتن اطلاعيه و موضعگيري فعال نسبت به مسائل سياسي به مبارزه اش ادامه داد . رژيم اسلامي پيش از اين ، دو تن از برادرانش به نام هاي خزعل زماني و فلاح زماني را کشته بود و اين سومين فرزند خانواده ي زماني است که به دست رژيم کشته شده است .
او که 31 سال داشت ؛ بيش از چهار سال از عمرش زير حکم اعدام گذشت . بيش از چهارسال هر شب با کابوس مرگ به بستر رفت و هرشام برايش ، شام آخر بود و هر صداي پايي پيام آور مرگ .دير نيست زماني که سران و مسولان جنايتکار جمهوري اسلامي از جمله محسني اژه اي ( وزير اطلاعات رژيم ) که حکم اعدام حجت زماني را امضاء کرد ، در دادگاهي بين المللي محاکمه شوند و حکم نمايندگان مردم در باره ي آنها اجرا شود .
انسانهاي آزاديخواه !
اينک حجت زماني به جاودانگي پيوسته است و دريغا که دراين رژيم فاشيستي ، همچنان تعدادبسياري از زندانيان سياسي زير حکم اعدام ودر سايه ي مرگ به سر مي برند . انسانهاي شريفي چون خالد هرداني ، سعيد ماسوري ، شهرام پورمنصوري ، فرهنگ پور منصوري و... از هر طريقي که مي توانيد نسبت به اعدام حجت زماني اعتراض کنيد و براي لغو حکم اعدام زندانيان سياسي اي که در آستانه ي مرگ قرار دارند تلاش کنيد .

اعدام حجت زماني را محکوم مي کنيم
بنا بر گزارشات رسيده، رژيم جمهوري اسلامي آقاي حجت زماني را در روز سه شنبه 15 بهمن 1384 به جرم هواداري از مجاهدين خلق اعدام کرد. آقاي زماني که از سال 1380 بيش از 4 سال و نيم در زندان تحت شديدترين انواع شکنجه هاي فيزيکي و روحي قرار داشت، در زندان گوهردشت کرج توسط فاشيسم مذهبي حاکم اعدام شد.
حزب سبزهاي ايران اعدام جنايتکارانه آقاي حجت زماني را محکوم مي کند. اعدام آقاي زماني که يک زنداني سياسي شناخته شده در سالهاي اخير در مجامع بين المللي بود، نشانگر تشديد سرکوب توسط رژيم بحران زده پاسدار- آخوندي و دولت احمدي نژاد است که با سرکوب سنديکاي کارکنان شرکت واحد در دور جديد به صورت ديوانه واري در حال اوجگيري است. رژيم ديکتاتوري مذهبي حاکم که از فشارهاي پرونده اتمي گزيده و از بلواي کاريکاتورها طرفي نبسته است، به سرکوب هر چه بيشتر روي خواهد آورد و چه بسا حتي دو خردادي هاي سابق و خودي هاي معترض را نيز به زير تيغ خواهد برد.
حزب سبزهاي ايران به همه احزاب سبز در کشورهاي مختلف و مجامع حقوق بشر بين المللي و همه نيروهاي اپوزسيون ايراني هشدار مي دهد که اعدام آقاي حجت زماني تنها يک اعدام و جنايت معمول نيست که رژيم در طي 27 سال گذشته مکررا بدان مشغول بوده است. اين روند شومي است که همگان بايد بصورت همبسته در مقابل آن ايستادگي کنند. رژيم جمهوري اسلامي در زير فشارهاي مختلف داخلي و بين المللي قابليت هاي جنايتکارانه بيشتري از خود به نمايش خواهد گذاشت که بدون اتفاق و همبستگي اپوزسيون و همه آحاد مردم، ابعاد دهشتناک اين جنايات بسا بزرگتر خواهد بود.
حزب سبزهاي ايران
26 بهمن 1384

هرقطره خون تو محراب ميشود!
روزي که خلق بداند،
هرقطره خون تو محراب ميشود!
( مبارز کبيرخسرو گلسرخي )
ما اعضاي انجمن هنرمندان هامبورگ ، اعدام مجاهد خلق حجّت زماني مبارزدليرو شرافتمند ايراني را قويا محکوم نموده ،فقدانش را به خانوادهء شرافتمندوآزادهء زماني، به مردم شريف روستاي هفت چشمه لرستان، به مجاهدين خلق ايران وهمهء آزاديخواهان تسليت ميگوئيم.
ما اعضاي ايراني و آلماني اين انجمن متّفقا برين باوريم که :
ـ تاسرنگوني تام و تمام حکومت جهل وخرافات و ارتجاع در تهران ، نه تنها مردم ستمد يدهء ايران روزخوش نخواهند داشت وبساط شکنجه و اعدام جزئي از زندگي روزمرّه شان خواهد ماند، بلکه مردم جهان نيز پيوسته در معرض خطر و تهد يد بيشتر قرار خواهند گرفت.
ـ حکومت ارتجاع در تهران در صورت دسترسي به تسليحات هسته اي همان شيوه اي رابه زندگي مردم جهان اعمال خواهد نمود که در بيست و هفت سال گذشته به زندگي مردم ايران تحميل کرده است.
بنابراين ما،همهء ايرانيان آزاده و فعّالان وکوشندگان راه آزادي مردم ايران را به اتّحاد ويگانگي و وحدت عمل در جهت سرنگوني تماميت اين رژيم منحوس وپليد، و نيز جهانيان را به پشتيباني از نيروهاي سرنگوني طلب فراميخوانيم. تنها و فقط با اين سبک وسياق، ممانعت از شکنجه و اعدام بيشتر، جنبهء عملي بخود خواهد گرفت و ميسّر خواهد بود.
درود به روان مقدّس حجّت زماني
زنده باد آزادي
برکنده باد ريشهء جهل و خرافات
سرنگون باد حکومت ملايان تبهکار
انجمن هنرمندان هامبورگ
شانزدهم فوريه دوهزارو شش ميلادي

«حجت» پايداري و قاطعيت در برابر دشمن بشريت
باز هم برگي از تاريخ كشاكش سهمگين و حيرت‌انگيز مقاومت و مردم ايران با ديكتاتوري ضدبشري، از خون مجاهدين گلرنگ شد. سرانجام دژخيمان رژيم ضدبشري آخوندي، با اجراي حكم جنايتكارانه و ضدانساني اعدام مجاهد قهرمان حجت زماني در روز 18 بهمن و در آستانه سالگرد عاشوراي حسيني و حماسه عاشوراي مجاهدين، او را به شهادت رساندند. سلام وفا و فدا و مقاومت و پايداري او بود كه دسيسه‌ها و توطئه‌هاي چندساله دشمن را با نثار جان پاكش درهم شكست.
وقتي جمعه گذشته 21 بهمن، در همين ستون نوشته بوديم كه مدتي است از زندان ربوده شده و نگراني همبندان و خانواده زندانيان را برانگيخته است، نمي‌دانستيم كه سه روز قبل‌تر از آن خون پاكش پيشكش عاشوراي حسيني، شده است. هم‌چنين نوشته بوديم كه دژخيمان زندان گوهر‌دشت، زندانيان مجاهد و مبارز را تهديد كرده‌اند كه در صورت ارجاع پرونده رژيم به شوراي امنيت ملل متحد، «همه را از دم تيغ» خواهند گذراند. درست همان شيوه‌يي كه در آستانه سركشيدن جام زهر و بعد قتل عام زندانيان سياسي در سال 67 پيش‌گرفته بودند. بارها گفتيم و تكرار مي‌كنيم گردنكشي و اعلام جنگ به جامعه جهاني آن‌روي سكه انقباض و گسترش بي‌سابقه سركوب در داخل به‌عنوان علامت مشخص سرفصل يكپايكي ديكتاتوري آخوندي است. هم‌چنان‌كه در بيانيه بيست و چهارمين سالگرد تأسيس شوراي ملي مقاومت تأكيد شد كه رژيم ولايت فقيه «شكافهاي موجود در رأس حاكميت را بسته و با روي كار آوردن احمدي‌نژاد، به منظور حفظ حاكميت فرتوت آخوندي، به تصريح به مردم ايران و به تلويح، به جامعه بين‌المللي اعلام جنگ داده است».حجت قهرمان يك انتخاب اتفاقي نبود. رژيم ضدبشري آخوندي يكي از مقاوم‌ترين و استوارترين در ميان زندانيان سياسي را براي اين جنايت انتخاب كرد. او از جمله پيشقراول چندين اعتصاب و اعتراض در زندان بود كه شرح پايداري آن بارها در سطح بين‌المللي بازتاب پيدا كرده و باعث اعتراض و توجه ارگانهاي بين‌المللي حقوق بشري نسبت به وضعيت زندانيان سياسي در ايران شده است. اما فراتر از اين، حماسه پايداري و دفاعش از آرمان و خط مشي سازمانش بود.
او كسي بود كه طي چهار سال اسارتش، همواره زير شديدترين شكنجه‌هاي روحي و جسمي قرار داشت و بارها دژخيمان آخوندي با شكنجه، تهديد، دروغ و دسيسه از او خواسته بودند كه تن به ندامت و تسليم بدهد و عليه سازمان و آرمانش موضع بگيرد. اما اين مجاهد قهرمان، با مقاومت شگفت‌انگيز و پايداري سترگش، داغ ننگ تسليم را در دل دشمن گذاشت و با نثار خون پاكش، «حجت» پايداري و قاطعيت در برابر دشمن بشريت گرديد. آري رژيمي كه دشمن بشريت است، رژيمي كه با توحش و تروريسم و صدور بنيادگرايي جهان را تهديد مي كند، قبل از آن و مقدم برآن با خفقان و سركوبي مردم محروم ايران با تعرض وحشيانه به كارگران و زحمتكشان و با شكنجه و اعدام پيشتازان راه رهايي، مي‌خواهد سلطه نامشروع خود را بر مردم ايران حفظ كند. مجاهدين خلق ايران از اين رو به آنتي‌تز و نيروي مقابله با اين رژيم ضد ايراني و ضد اسلامي تبديل شده‌اندكه در برابرش با پرداخت قيمت و فداي همه چيز خود، قاطعانه مي‌ايستند و سازش باچنين رژيمي را بر‌نمي‌تابند. هم از اين‌روست كه درقبال تاخت‌و‌تاز حكومت آخوندي و اعلام جنگ وگستاخي آن درقبال جامعه بين‌المللي نيز بر تنها راه درست كه همانا زدودن همه آثار سازش و مماشات و اتخاذ يك سياست قاطع است، تأكيد مي‌كنند

شلاق را نپذيرفت
براي حجت كه رفت ...
و «حجت»هايي كه منتظرانند...
شلاق را نپذيرفت
حتي از دست رعد برگردة ابر
و به احترام باران
در اين دشت خشك بوگرفتة پرجنازه ـ
قيام كرد عليه تناسب معكوس قفس با پرنده
بي هيچ اعتراضي به حكم جنايت
تعريف شده‌اي بود ـ از پيش ـ
با كلمه‌يي از شعر
و آرزويي براي آزادي
و تف كرد
بر ناموس بي ناموس اين قرار
در شبي كه قرار است بميرند بيقراران.
و در روز خبر
چه خواهم گفت به دخترم
اگر كه حتي در لرزانترين لحظة ترديد
بيتاب نباشم
براي مردن در خيابانهاي سرد آوارگي.
دخترم !
بي دريغ و بي واهمه از تكرار
با طعم تلخ همة حسرتهايم مي خوانم
آوازهاي كسي را
كه نپذيرفت روح دوزخي قاتلان را
در حضور تنهايي خويش.
در توالي انتظار
با هفت عصاي آهني
در خيابانهاي بي مروت جهاني خفه مي خوانم
شليك مي كنم بر حكم قاتلان
حتي اگر جنازه ام را
رفتگري سياه پيدا كند
در زباله داني بوگرفتة تبعيديان.

چرا حجت زماني در اين برهه زماني اعدام شد؟
فرهنگ ومنطق و سنت آخوندهاي حاکم بر ايران و پاسداران واطلاعاتي هاي اين رژيم از روز اول اعدام بوده و شلاق و تير خلاص!
جلادان هميشه از آزار و کشتن اسير دست بسته لذت برده وآنرا اوج پيروزي! خود مي دانند. در واقع به اين ترتيب آنان به زبوني و عجز خود در مقابل اسير زنداني و مقاومتي که نتوانستند آنرا در هم بشکنند اعتراف کرده و با اين جنايت تلاش در آرام کردن خود و فرو نشاندن سوز دروني خويش دارند. حتي اعدام مردم عادي به جرم هاي واهي ويا به هر بهانه به خيابان و خانه مردم ريختن و آنان را سرکوب وتحقير کردن نيز بخشي از همين سياست " رعب و وحشت" رژيم بوده و هست. اما اعدام حجت زماني به عنوان يک زنداني سياسي مجاهد در اين شرايط زماني پيام ديگري نيز دارد:
اعتصاب و اعتراضات کارگران شرکت واحد وتداوم آن در چند هفته گذشته نشان ميدهد که چگونه مردم با طرح خواسته هاي صنفي وبا پافشاري بر آن، مي توانند آنرا به يک مسئله سياسي براي رژيم تبديل کنند.
با متشنج شدن اوضاع سياسي در ارتباط با مسئله تأسيسات هسته اي و تند تر شدن موضع گيري قدرتهاي غربي، رژيم تلاش دارد تا با اعدام يک زنداني سياسي، آنهم از يک نيروي سياسي شناخته شده ، ديگر بار به مردم پيام دهد که " چوبه دار واعدام" هنوز برقرار است. به اين ترتيب رژيم تلاش دارد پيشاپيش از هرگونه سياسي شدن اعتراضات اجتماعي و خارج شدن مهار اوضاع از دستش جلوگيري کند. رژيم به مردم پيام ميدهد اگر مناقشات سياسي مرتبط به تأسيسات هسته اي عمق بيشتري گرفت و اگراين مناقشات به درگيريهاي نظامي کشيده شد، نمي گذارم که اوضاع از کنترلم خارج شود.
اين چنگ و دندان کشيدن رژيم همانقدر که در ظاهر نشانه قدرت! است حکايت از آن دارد که رژيم خود به خوبي ازبحراني بودن شرايط اجتماعي آگاه وکاملا در هراس است. رژيم در ساليان گذشته تجربه کرده که اعدام هاي خياباني تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر و منکرات و... نتوانست چلوي اعتراضات اجتماعي رابگيرد. حال در تلاش است تا با عدام يک مجاهد و اعلام همزمان حکم اعدام هفت نفر ديگربه جرم اعمال تروريستي در اهواز، در دل مردم نسبت به هرگونه کار واعتراضات سياسي ترس ايجاد کند.
تجربه ساليان گذشته نشان داده که رژيم هميشه در شرايط بحراني با منتصب کردن هرگونه صداي اعتراض به گروههاي سياسي و يا تحت عنوان ستون پنجم دشمن و... تلاش مي کند تا در دل مردم ترس ايجاد کرده و هرچه بيشتر آنها رابه سکوت وتسليم وادارنمايد. تجربه اما، همچنين نشان داده سکوت وتسليم فقط رژيم را جري تر و وحشي ترکرده است.
به اميد آنکه نسل جوان امروز با درس گيري از تجارب گذشته توطئه هاي رژيم را به شکست کشانده واعتراضات اجتماعي هرچه گسترده تر شود.
با تکريم در برابر شرافت انساني آنان که به استبداد ودژخيمان" نه" گفتند!
27 بهمن 84

رژيم جمهوري اسلامي يک زنداني سياسي را به جوخه مرگ سپرد
بنا به گزارش‌هاي منتشر شده، رژيم جمهوري اسلامي در يک اقدام جنايت‌کارانه، زنداني سياسي حجت زماني را روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸٤ در زندان گوهردشت(رجائي شهر) به جوخه مرگ سپرد. حجت زماني، سي و يک ساله، در سال ۱۳۸۰ توسط نيروهاي سرکوبگر امنيتي رژيم به اتهام همکاري با سازمان مجاهدين خلق دستگير شد و در سال ۱۳۸۳‌ بعد از تحمل شکنجه‌هاي فراوان در زندان اوين، توسط شعبه ۶ بيدادگاه انقلاب اسلامي به چهار بار مرگ محکوم شد. وي از زندانيان مقاوم بود و چندين بار همراه ساير زندانيان سياسي زندان گوهردشت در اعتراض به شرايط وخيم زندان و آخرين بار در اعتراض به دستگيري کارگران شرکت واحد، اعتصاب غذا کرد.
کانون زندانيان سياسي ايران(در تبعيد)، اين اقدام جنايت‌کارانه رژيم جمهوري اسلامي را به شدت محکوم مي‌کند و ضمن ابراز همدردي با خانواده‌ وي، خواهان محاکمه تمام سران و کارگزاران رژيم جمهوري اسلامي در يک دادگاه مردمي به جرم جنايت عليه بشريت و جنايت‌هاي بيشمارشان عليه مردم ستم‌ديده و رنج‌کشيده ايران است.
کانون زندانيان سياسي ايران(در تبعيد)
۲۷ بهمن ۱۳۸٤ برابر با ۱۶‌فوريه ۲۰۰۶

اعدام حجت زماني را شديدا محکوم مي کنيم
خانواده حجت زماني، زنداني سياسي زندان رجايي شهر کرج (گوهردشت) خبر دادند که سرانجام جلادان اسلامي او را اعدام کرده اند. رژيم اسلامي 5 سال است کابوس اعدام را بر سر حجت زماني و خانواده اش گرفته بود. اين جنايت شنيع از نظر هر انسان آزاديخواهي شديدا محکوم است. رژيم جانيان اسلامي را به خاطر اعدام حجت زماني و دهها هزار فعال سياسي ديگر بايد از جامعه جارو کرد.
سرتاسرحيات ننگين اين رژيم جنايت و کشتارو خفقان بوده است. اما اعدام حجت زماني در اين شرايط جزئي از دست و پا زدن رژيم يراي تحکيم خفقان و ارعاب اسلامي در برابر مردم معترض و بجان آمده است.با گسترش مبارزه براي سرنگوني اين رژيِم جنايتکار بايد کاري کرد که نه اعدام حجت زماني و نه سرکوب کارگران شرکت واحد نتواند جمهوري اسلامي را از نابودي حتمي نجات دهد.
ما انزجار خود را از اين جنايت آشکار اسلاميون حاکم عليه زندانيان سياسي اعلام مي داريم و با خانواده و بستگان حجت زماني ابراز همدردي مي کنيم.
مرگ بر جمهوري اسلامي!
زنداني سياسي آزاد بايد گردد!
کميته مرکزي سازمان جوانان کمونيست-حکمتيست
15فوريه2006

جلاد ننگت باد
جلاد بيدارشو! بيدار شو! از خواب هزار ساله، بيدار شو! طناب «دار»ت را به داوري بنيشن. نگاه کن! «حجت» بر دار شدني بود، اما رفتني نيست، مردني نيست. حجاب پذير نيست.
«حجت» ، برهان است. «حجت»، نمود است، نماد است و همواره نمودار است. مخفي و در پرده نمي ماند. «حجت» تو را به خويش مي خواند و بر پيشاني ات داغي سياه و دايمي مي کوبد و خودش را به ثبت مي رساند. اين خصلت «حجت» است. «حجت»، دليل استغناي روح ققنوس وار خويش است و نيز سندي است بر اثبات فقر فرهنگي تو، و وحشتي که همه ي ذهن ات را پر کرده است.
جلاد! «حجت» آتشفشاني است که مي توفد و حتي بر «دار» مي خروشد و تو را در خود مي سوزاند و از آتش تو، «حجت» هاي بي شمار مي روياند.
جلاد! «حجت» بزرگ نهنگي است که در منجلاب خودکامگي ي تو، توفان به پا مي کند و در خويش غرق ات مي سازد.
جلاد! «حجت» اژدهايي است که با واژه هاي خاقاني، کوه را مي شکافد و تو را از پس عصر پارينه سنگي ات، بيرون مي کشد و به پاسخ گويي مي نشاندت.
جلاد! مي دانم که مرا باور نداري! و مي دانم که فقيه ات، سفيه است! اما با اين همه از او، «حجت» را بپرس. او به تو خواهد گفت که «حجت» استوار است، پايدار است، آشکار است. مردني نيست. زيرا که برهان خويش و پيرامون خويش است و حقيقت جاري در همه ي زمان ها. و نمود رذالت تو.
و اگر او جرات نکرد، حقيقتِ «حجت» را به تو بگويد، من با تو مي گويم: «حجت» آن رتبتي است که فوق نور است.
ابله! «نور» مردني نيست.
ابله! «نور» با زمان پيوند دارد. و زمان «حرکت فلک اطلس» است. و «فلک» جميع دهر است. و «دهر» روزگار دراز است که «ازل» و «ابد» را «متحد» مي شود. و «ازل» دائمي است. هميشگي است. رسيدن به بي زماني است. و بي زماني ي بدون انتها است. و استمرار وجود است.
ابله! «استمرار» توقف پذير نيست.
ابله! «حجت» با يک ياي ي خويشاوندي، در زمان جاري است. گوش کن «ملاصدرا» را: «زمان مقدار حرکت سيلاني در جواهر است» و «ملاصدرا» روضه خوان و الداعي پنج توماني ديروز نيست. مي دانم او را نمي شناسي. از فقيه ات که سفيه است «او» را بپرس. شايد بر سبيل تصادف نام اش، و آوازه اش را به شنيده باشد و او را با تو بگويد.
جلادِ ابله! ابلهِ جلاد! اکنون جسم و جان «حجت»، به وسعت ايران ريشه دوانده است و از همين امروز، رويشِ جوانه ها آغاز شده است. ديري نمي گذرد که جوانه هاي تنومند، تو و ديگر جلادان را در بر کفه ي ميزاني بنشانند که قاضي اش عدالت است.
ابله! اکنون اما، هزاران ققنوس، هر کدام با 360 ني در منقارشان وصف تو را مي گويند:
در ريختن خون دل اهل زمانه
چشم تو زمان مي ندهد دور زمان را

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________


آرشيو