حجت زماني، مجاهد سربدار

نقل است که در زندان سيصد کس بود. چون شب درآمد گفت: «شما را خلاص دهم!»
گفتند: «چرا خود را نمي‌دهي؟» گفت: «از آن‌که در بند اويم».
پس به انگشت، اشارت کرد و همة بندها از هم فرو ريخت ... گفت:
«اکنون سر خود گيريد». گفتند: «تو نمي‌آيي؟» گفت: «ما را با او سّري ست که جز بر سر دار نمي‌توان گفت».
خبر به خليفه رسيد. گفت: «فتنه‌يي خواهد ساخت. او را بکشيد يا چوب زنيد تا از اين سخن بازگردد».
سيصد چوب بزدند. هر چه مي‌زدند، آوازي فصيح مي‌آمد که: «لا تَخَف يابنَ منصور!» ...پس ببردند تا بکشند.
صد هزار آدمي گِرد آمدند و او چشم گرد همه مي‌گردانيد و مي‌گفت: «حق ، حق، انا الحق».
نقل است که درويشي در آن ميان از او پرسيد: «عشق چيست؟». گفت: «امروز بيني و فردا و پس فردا!» آن روز بکشتند، روز ديگر بسوختند و سّيم روز بر بادش دادند.

از ذکر بر دار کردن حلاج
تذکره الاوليا شيخ عطار نيشابوری

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________



اکسيون اعتراضی هواداران مقاومت و هشدار نسبت به کشتار زندانيان سياسی


به دعوت شوراي شهر زوريخ (هواداران مقاومت ايران) در روزدوشنبه ششم مارس عليرغم هوای بسيار سرد زمستانی جمعي از ايرانيان آزاده هوادار مقاومت با گردهم آيي در مقابل دفتر مرکزی سازمان عفو بين اللمل شاخه سوئيس به اعتراض و افشاگري عليه اعدام مجاهد قهرمان حجت زمانی و ساير زندانيان سياسی مبادرت نمودند. برنامه با شعارهاي اعلام انزجار شركت كنندگان در اكسيون عليه جنايات فاشيست هاي دين پناه حاكم بر ايران آغاز گرديد.
پس از افتتاحيه مراسم اطلاعيه سازمان مجاهدين خلق ايران در رابطه با اعدام مجاهد قهرمان حجت زمانی قرائت گرديد و در پي آن بخشی از زندگی نامه او به سمع حضار رسيد.
شرکت کنندگان با خواندن دسته جمعی سرود قسم بار ديگر با شهدای راه آزادی تجديد عهد نمودند.
آنگاه يکی از اعضای شورای شهر زوريخ طي سخناني اظهار داشت:
باز هم برگی از تاريخ کشاکش سهمگين و حيرت انگيز مقاومت و مردم ايران با ديکتاتوری ضد بشری،از خون مجاهدين گلرنگ شد.سازمانی که طی 4 دهه ،4 نسل مجاهد خلق را از ميان دليرترين فرزندان ملت ايران ،به مثابه حافظان غرور و شرف ملی ، در دامان خودش پرورش داده و همچون آرشها،سياوشها و بابکهای زمانه برای رهايی و آزادی ملتش به مصاف دو ديکتاتوری فرستاده است.فديه هاي والايی که در رويارويی خونبار با پدر خوانده تروريسم و ام القرای بنيادگرايی ، نه فقط برای آزادی مردم ايران،که در خدمت رهايی مردم منطقه و جهان از چنگال خونريز اين حکومت وحشی و ضد بشری است.
در اين گردهم آيي شركت كنندگان در شعارهاي خود به زبانهای فارسی،آلمانی و فرانسوی يكصدا تكرار ميكردند:

اعدام زندانيان سياسي محكوم است
كشتار زندانيان سياسي را متوقف كنيد
خون حجت ميجوشد، مجاهد ميخروشد
حجت قهرمان راهت ادامه دارد،
اي ملت قهرمان بپا خيز , دشمن دركمين است،

افراد شركت كننده در اين حركت اعتراضي پرچم ايران, آرم سازمان مجاهدين و ارتش آزاديبخش ملي ايران و عكسهاي آقاي مسعود رجوي رهبر مقاومت و خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت را حمل مي كردند
در ادامه، گزارشی که توسط شورای شهر زوريخ از موضع گيری سازمانها و مجامع حقوق بشری ، مبنی بر محکوميت کشتار و اعمال فشار بر زندانيان سياسی ،تهيه شده بود ،خوانده شد که مورد استقبال هموطنان قرار گرفت.

همچنين در قسمتي از اين گردهمايي,طی ارتباط مستقيمی که با آقای فخيمی در شهر وين برقرار شد، شرکت کنندگان در جريان آخرين اخبار مربوط به تطاهرات ايرانيان آزاديخواه در مقابل دفتر مرکزی سازمان انرژی اتمی قرار گرفتند و همراهی خودشان را با آنها اعلام نمودند.
سپس قطعنامه تظاهرات قرائت گرديد، اين قطعنامه از شوراي امنيت، دبيركل و كميسرعالي حقوق بشر ملل متحد و تمامي سازمانها و ارگانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر مي خواهد كه اين جنايت فجيع را محكوم كنند و خواستار اقدام فوري براي نجات جان ديگر زندانيان سياسي بخصوص زندانيان سياسي با حكم اعدام و زندانيان ناپديد شده گرديد.

در پايان هيئتي به نمايندگي از شورا ي شهر زوريخ ، هوادارن مقاومت در سوئيس جهت ارائه نامه به دفتر سارمان عفو بين اللمل مراجعه كردند که با استقبال گرم اقای دانيل بولومی مسئول اين سازمان در کشور سوئيس مواجه شدند.ايشان ضمن ابراز همدردی با ايرانيان شرکت کننده در تظاهرات و انزجار شديد از نقض حقوق بشر در ايران با ارائه اسناد و مدارکی دال بر فعاليت گسترده سازمان عفو بين اللملل بر عليه نقض حقوق بشر در ايران و بطور خاص در رابطه با اعدام مجاهد شهيد حجت زمانی بر ادامه فعاليت اين مجمع حقوق بشری تاکيد ورزيدند.

نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________



به رأی صادره هيچگونه اعتراضی ندارم



نظر شما چيست ؟  

_____________________________________________________________


آرشيو